    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Date: Mon, 17 Jan 2022 21:24:23 +0100
    <srm68h$66k$1@gioia.aioe.org> <61df1d48$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <srnc94$1222$1@gioia.aioe.org>
    <61df4064$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <srov7c$1np8$1@gioia.aioe.org>
    <61e06968$0$493$65785112@news.neostrada.pl> <srq4v1$lbe$1@gioia.aioe.org>
    <61e0a187$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <d04EJ.132157$%Gk6.89215@fx10.ams1>
    <61e10800$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <4voEJ.14631$gApa.44@fx05.ams1>
    <61e26c91$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <U5KEJ.136527$%Gk6.98860@fx10.ams1>
    <61e3b3eb$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <RQ1FJ.55694$Imt7.25407@fx09.ams1>
    <61e4fb96$0$553$65785112@news.neostrada.pl> <ss3acj$f55$1@gioia.aioe.org>
    <61e59a61$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <ss4812$2fk$1@gioia.aioe.org>
    <61e5ab73$0$536$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 17.01.2022 o 18:46, Shrek pisze:

    > "Dopiero potem, co już raz ci wyjaśniłem (po tym, jak osobiście mi
    > zwróciłeś uwagę, że Marcin miał prawo użyć zamiennie, bo pisze z
    > zagranicy - i przyznałem ci rację):

    Marcin:
    "no i nagle się okazało, że w jednym szpitalu jest spore
    ognisko (kilkaset osób) a połowa zarazonych to osoby zaszczepione."

    Ja:
    "Kto jak kto, ale medycy powinni wiedzieć, że szczepionka nie chroni
    zarażeniem."

    Marcin (jako kontynuacja tego wyżej w tym samym poście):
    "A wystarczyło od początku powiedzieć, że nie wiemy na ile chroni przed
    zakażeniem, (...)"

    Ja:
    "Nie istnieją takie szczepionki.
    I nigdy nie istniały."

    I tu popełniłem błąd, z rozpędu.

    > Tu się zmieniła narracja, PRZECZYTAŁEM ZBYT SZYBKO, NIE ZAUWAŻYŁEM, że
    > zarażenie zmieniło się na zakażenienie. "

    > I masz cytat na górze.

    Marcina...

    > Pomijasz, że akurat w tej wymianie zdań marcina wyciąłeś i odpisywałeś
    > pod moim "zakażeniem", że przed "zarażeniem" nie chronią.
    >
    > Masz cytata:
    >
    > "

    Nie pod twoim, to napisał Marcin, w tym samym poście.

    > Źle przeczytałeś w ferworze walki.

    Źle przeczytałeś co kto napisał. W ferworze walki :P

    > Ok. Nawet się przyznałeś i nie ma
    > sprawy. Ale bądź łaskaw nie twierdzić, że to ty mnie nauczyłeś jaka jest
    > różnica, bo po prostu mijasz się z prawdą.

    Uczciwie przyznam, że gdzieś tam wcześniej użyłem słowa "zakażeniom"
    (sprawdziłem) w kontekście skuteczności, zanim rozmienianie się na
    drobne nabrało "fundamentalnego" znaczenia.
    Ale raczyłeś się przypier... akurat do tego fragmentu i wyszło jak
    wyszło. Kto sieje wiatr...
    Może gdybyś się przypier... przyczepił wcześniej, bo miałeś okazję, a
    nie skorzystałeś, to uznałbym, że to ja się nauczyłem od ciebie...

    Do tego momentu też w zasadzie było mi bez różnicy, czy ktoś pisze
    zakażenie, czy zarażenie. Ponieważ prawdą jest, że...

    ...nie istnieją takie szczepionki, o których moglibyśmy powiedzieć, że
    "wiemy na ile chroni przed zakażeniem".

    Zawsze jest podawany przedział skuteczności od... do... czasem DO 100%
    (jak w przypadku szczepionki na wściekliznę).
    A przynajmniej ja takiej nie znalazłem.

    Ze szczepień obowiązkowych:
    https://www.mp.pl/szczepienia/przeglad/gruzlica/1000
    31,skutecznosc-szczepienia-przeciwko-gruzlicy-szczep
    ionka-bcg-przeglad-systematyczny

    "Wyniki poszczególnych badań oceniających skuteczność szczepionek BCG są
    niejednoznaczne, zwłaszcza w zakresie zapobiegania płucnej postaci
    gruźlicy - od braku skuteczności aż do skuteczności rzędu 80%.
    ~~~~~~~~~~
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!
    1-5 Nie wiadomo, jakie czynniki wpływają na tak duże różnice w wynikach.
    Mogą one zależeć od jakości badań, miejsca ich prowadzenia (położenie
    geograficzne, częstość występowania zakażeń prątkami niegruźliczymi na
    danym terenie), szczepu prątków zawartych w szczepionce oraz od wieku
    szczepionych pacjentów."

    https://www.mp.pl/szczepienia/ekspert/pneumokoki_eks
    pert/pneumo-skutecznosc/73064,skutecznosc-kliniczna-
    pcv-10-i-pcv-13

    https://www.mp.pl/pacjent/szczepienia/szczepienia-i-
    szczepionki/59269,szczepienie-przeciwko-blonicy-tezc
    owi-i-krztuscowi

    "Pełny cykl szczepień przeciwko błonicy, tężcowi i krztuścowi jest
    bardzo skuteczny:

    87-99% dzieci nie zachoruje na błonicę, u pozostałych zaś choroba
    będzie miała łagodny przebieg;
    70-100% dzieci nie zachoruje na tężec;
    około 85% dzieci nie zachoruje na krztusiec o cięższym przebiegu, a
    71-78% wcale nie zachoruje w ciągu kilku lat po ostatnim szczepieniu.

    Skuteczność ochrony poszczepiennej przeciwko błonicy i krztuścowi
    zwiększają szczepienia powszechne, które pozwalają uodpornić duży
    odsetek społeczeństwa i zmniejszyć liczbę nosicieli, a tym samym ryzyko
    kontaktu z chorobotwórczymi bakteriami. Skuteczność DTPw i DTPa jest
    podobna.

    Ponieważ odporność po szczepieniu stopniowo się zmniejsza - w przypadku
    błonicy i tężca po 8-10 latach, a w przypadku krztuśca nieco szybciej
    (podobnie jak po zachorowaniu na krztusiec), więc jej utrzymanie na
    zadowalającym poziomie wymaga powtarzania szczepienia co kilka lat (tzw.
    dawki przypominające)."

    itd.

    Nawet ostatnio opracowana szczepionka przeciwko malarii, określana jako
    WYJĄTKOWO SKUTECZNA, ma coś w okolicach 75-77% - w badaniach klinicznych.

    No ale wiadomo, że skoro szczepionka na covid ma od 0 do (ile tam
    podawali?) 95% i z czasem odporność spada... to nieskuteczna i naukowcy
    ludzi oszukali.

    > Podejrzewam, że nie tylko literkę z zarażeniu i zakażeniu pomyliłeś ale
    > i mnie z marcinem i dzejefem:P

    Jeżeli Marcin i ty to jedna osoba... to przepraszam :P

    Pozdrawiam
    Piotr