eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobezpodstawne wzbogacenie ? › Re: bezpodstawne wzbogacenie ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.intelink.pl!news.bipnet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: t...@w...pdi.net
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bezpodstawne wzbogacenie ?
    Date: Wed, 11 Sep 2002 20:37:33 +0000 (UTC)
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <alo9id$m22$1@news2.tpi.pl>
    References: <alnqnv$3br$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl> <alnr7l$1vo$1@news.tpi.pl>
    <alnrjb$3rt$1@news.tpi.pl> <3...@n...irc.pl>
    NNTP-Posting-Host: ornak.waw.pdi.net
    X-Trace: news2.tpi.pl 1031776653 22594 213.146.32.4 (11 Sep 2002 20:37:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2002 20:37:33 +0000 (UTC)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:107082
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl> wrote:

    > Przeciez moglby zadzwonic do osoby (jesli ma dane) do ktorej mialy
    > trafic pieniadze i zglosic ze trafila do niego, przy czym 10%
    > znaleznego zostaje u X'a

    Dokladnie. Wtedy jest w porzadku. Ale nie do osoby tylko do firmy
    spedycyjnej. Niby dlaczego osoba do ktorej mialy trafic pieniadze mialaby w
    ogole rozmawiac z jakims "iksem". Klient robi afere firmie spedycyjnej i
    chyba w kazdym wypadku sprawe ma wygrana.

    > Nie zakladaj ze zlodziej, bo on nie ukradl. Bank tez sie nie pomylil.
    > Pomylila sie firma spedycyjna

    OK. Nie zlodziej. Uczciwy inaczej. Sam napisal, ze Pan X nie bardzo chce sie
    rozstac z tymi pieniazkami. Czy to oznacza co oznacza proponuje juz nie
    rozstrzasac :-)

    >> Do tego dochodzi pytanie o przyczyny
    >> pomylki - oszukany klient zawiadamia policje a ta sprawdza w jaki sposob
    >> doszlo do pomylki bo niewykluczone, ze to nie przypadek.

    > Wina firmy spedycyjnej.

    Czyli firma robi sledztwo u siebie po zaalarmowaniu jej przez klienta ktory
    kasy nie dostal.

    > Jesli numer konta sie zgadza (istnieje taki), to bank przelewa. Bo
    > niby jak mialby sprawdzic reszte danych (byla na ten temat dluga
    > dyskusja na pl.biznes.banki). Twoj interes (w sensie wysylajacego)
    > zeby wpisal _poprawne_ dane.

    Aha, to przynajmniej ustalilo sie w kwestii winy. Bank jest czysty. To
    upraszcza sprawe - gorzej ze zwrotem kasy. Moze nie obejsc sie bez sadu.

    > Marcin "MCR" Nowakowski - m...@i...pl - UIN:53375070 - GG:1824096

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1