    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 9 Aug 2010 15:52:06 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: barter uhh pracowniczy

    On Sat, 7 Aug 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > Stawka 100%? Gdzie taką znalazłeś?

    Już przy stawce 50% wiele rzeczy będzie próbował kupić "nieoficjalnie".
    A to kafelkarza poszuka takiego co to "po godzinych" (w godzinach
    to on będzie robił dla urzędów :P), a to ubrania z przemytu...
    Z p. widzenia "oficjalnej" statystyki gospodarka będzie szła lotem
    nurkującym, mimo że ludzie będą jakoś żyli :P
    I jeśli coś jest w tym mechaniźmie groźne, to fakt "rozsprzęgania"
    prawa - coraz więcej ludzi będzie uważało taki stan za normalny.
    Mimo, że formalnie "lewy" obrót jest zabroniony prawem.

    pzdr, Gotfryd