  • Data: 2006-05-15 11:49:06
    Temat: Re: bank zabrał mi pieniądze z konta bez zgody i informacji
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> szukaj wiadomości tego autora

    Moja żona pracuje w PKO SA i znam z opowieści, jak to wygląda z drugiej
    strony. Nie wiem, jak to się ma do obecnie panującego prawa, ale procedura w
    banku jest taka, że w przypadku błędnego zaksięgowania klientowi jakiejś
    kwoty NIE WOLNO mu bez jego zgody tych pieniędzy wyksięgować. Brakujące
    pieniądze są pobierane z konta pracownika i do jego obowiązku nalezy
    skontaktowanie się z klientem i zdobycie zgody na wyksięgowanie. Jeśli tego
    nie wyjaśni, to pracownik płaci z własnej kieszeni. Z reguły udaje się to
    załatwić z klientem bez problemu, ale czasem zdarza się, że klient np. wydał
    juz pieniądze i nie poczuwa się do zwrotu. Wówczas dla pracownika to może
    być dramat. Musi ze swojej pensji w ratach spłacać to zadłużenie.

    Problem w tym, że wielu klientów myśli, że "bank nie zbiednieje" i odmawia
    zwrotu tłumaczac, że "wydałem i nie mam". Mało kto wie, że prawie zawsze w
    przypadku postawiania się klienta, płaci pracownik. I nie zawsze jest to
    kasjer, który ma stycznośc z pieniędzmi, lecz może to być np. dysponent, lub
    księgowa.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"