  • Data: 2010-01-27 08:53:41
    Temat: Re: aneks do umowy a okres wypowiedzenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości
    news:299f9829-bd9e-43f5-8bf2-feb61be8567e@o28g2000yq
    h.googlegroups.com Jan
    Kowalski <h...@g...com> pisze:

    > Moja sytuacja przedstawia się następująco: pracuję w dużej firmie,
    > tfu, "korporacji". Jakiś czas temu dostałem awans,a do podpisania
    > aneks do umowy, w którym oprócz podwyżki wynagrodzenia znajduje się
    > punkt zmieniający okres wypowiedzenia na 3 miesiące.
    Czyli nastąpiło _porozumienie_ zmieniające (termin nie funkcjonujący
    formalnie, niemniej używany).

    > Dodam, że w tym
    > momencie pracuję w obecnej firmie trochę ponad 2 lata, więc zgodnie z
    > KP przysługiwałby mi standardowo miesięczny okres wypowiedzenia.
    Ale ty zawarłeś porozumienie, nie zostało dokonane _wypowiedzenie_ warunków
    pracy i płacy.

    > Niedawno dostałem korzystniejszą ofertę pracy, z zaznaczeniem, że
    > oferta obowiązuje tylko przy rozpoczęciu pracy od 1 marca. W związku z
    > tym złożyłem pracodawcy wypowiedzenie umowy o pracę z miesięcznym
    > okresem wypowiedzenia, zgodnie z zapisami KP i uzyskałem podpis pod
    > tym wypowiedzeniem.
    To bez znaczenia. Podpisem potwierdził jedynie, że otrzymał dokument.

    > Niemniej mój obecny pracodawca twierdzi że
    > obowiązuje mnie dłuższy okres wypowiedzenia, a jeśli będę ustawał przy
    > miesięcznym, sprawa skończy się w sądzie pracy.
    Z reguły sądy pracy uznają, że dłuższy okres wypowiedzenia jest
    korzystniejszy dla pracownika (co poniekąd zrozumiałe gdy istnieje zjawisko
    bezrobocia, gdyż zapewnia większą stabilność zatrudnienia, a więc dochodu).
    Niemniej powtórzę - ty zawarłeś porozumienie, a porozumieniem można zmienić
    bardzo wiele "automatycznych" zapisów prawa pracy.

    > Przeszukując internet napotkałem się z wieloma sprzecznymi opiniami,
    > niemniej z tego co się dowiedziałem, przy konfrontacji zapisów umowy o
    > pracę z KP obowiązuje korzystniejszy dla pracownika zapis.
    > Uważam, że zapis o 3 miesięcznym okresie wypowiedzenia jest dla mnie
    > niekorzystny,
    Nie wokół ciebie świat się kręci.

    > ponieważ utrudnia mi dostanie lepszej pracy -
    > pracodawcy często nie chcą czekać tyle czasu, jeśli mogą zatrudnić
    > kogoś wcześniej.
    Jakby chcieli cię wczesniej wywalić, a ty byś nic nie miał na widoku to
    zmieniłbyś zdanie?

    > Co radzicie?
    1. Dotrzymać warunków zawartych w porozumieniu.
    2. Spróbować je renegocjować.

    --
    Jotte