  • Data: 2010-01-26 20:02:37
    Temat: Re: aneks do umowy a okres wypowiedzenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    GK wrote:

    > Jakieś orzeczenia?

    tylko ze słuchu narazie
    nie mam nic konkretnego pod reką bo sie tym nie interesuje

    > IMHO, postanowienie z umowy o pracy (ale także układu
    > zbiorowego pracy czy regulaminu pracy/wynagradzania) o dłuższym okresie
    > wypowiedzenia stosunku pracy nie jest sprzeczne z prawem pracy.

    no wiec jak wyzej.
    sądy zaczęły uznawać to za próbę utrudnienia pracownikowi odejscia z
    pracy poprzez nadmierne wydłużenie okresu wypowiedzenia i zaczeły
    uznawać takie zapisy za niezgodne z kodeksem pracy.

    > Z zasady
    > chroni to pracownika, ergo jest korzystniejsze niż ogólna reguła z KP więc
    > wchodzi w miejsce tej normy.

    punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.
    chroni pracodawce, który gwarantuje sobie pracownika i nie pozwala mu za
    szybko odejsc nawet jak chce.

    ja mam okres zerowy, mogę odejść w każdej chwili. na szczęscie nie
    podlega pod KP.

    no właśnie.