    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alkohol przez internet
    Date: Mon, 16 Aug 2004 12:58:54 +0200

    On Sun, 15 Aug 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >+
    >+ Gotfryd. Rzecz w tym, że moim zdaniem przy analizie bądź co bądź karnego
    >+ przepisu z ustawy o sprzedaży alkoholu należy stosować sposób określenia
    >+ miejsca popełnienia czynu zawarty w kodeksie karnym, a nie cywilnym.

    Toż ja poprosiłem o objaśnienie - czy KK zawiera własną definicję
    "miejsca sprzedaży" ? Długi jest (KK) to nie czytałem dokładnie ;)

    Bo jeśli tam NIE MA innej definicji "miejsca sprzedaży" (a zabroniona
    jest "sprzedaż", dobrze myślę ?) - to dla odmiany poproszę o wywód
    jak ci wyszło że sprzedawca łamie prawo. Chyba nie mamy w przepisach
    czegoś takiego jak "czyn podobny do..." ? ;) (grozi uwagą o przepisach
    w III Rzeszy :))

    Inaczej mówiąc - JAK można wywieść że miejsce popełnienia czynu
    jest inne niż miejsce określone w przepisie - inaczej niż wskazując
    palcem przepis szczegółówy uchylający przepis ogólny ???

    Przecież podstawą do kwalifikowania jako łamania prawa np.
    nieprawidłowego opodatkowania umów jest ich klasyfikacja bazująca
    na K.C. - przepisy podatkowe nie zawierają definicji "najmu", "dzierżawy",
    "pracodawcy"... tylko odwołują się do nich - i o ile wiem sądy
    (dla potrzeb KKS) stosują stosownie KC i KP.

    Co innego jeśli karane jest "wydanie małoletniemu" (przyznaję ze
    wstydem że nie chce mi się szukać owego przepisu :]) - ale wtedy
    to nie sprzedawca "wydaje" (do rąk) lecz firma kurierska.
    Ewentualnie dorosły który w imieniu małoletniego "towar" odebrał !

    pozdrowienia, Gotfryd