  • Data: 2003-01-12 09:43:14
    Temat: Re: alimenty na dziecko
    Od: "piort" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Drga Haniu, jestem już bardzo starym człowiekiem i wychowałem dwoje dzieci,
    które same są juz stare. Swoje uwagi przekazłem chłopakowi wrobionemu w
    ojcostwo, bo mi go żal. Przepatruję sprawy ojcostwa od czasów mojej młodości
    (II wojna) i zauważam ogromne zmiany na korzyść kobiet. W dawnych czasach
    szanująca się kobieta starała się zachować cnotę do ślubu. Nieślubne dziecko
    łamało wszelkie życiowe szanse zarówno matki jak i dziecka. Teraz nastąpiła
    nobilitacja samotnego macierzyństwa, które jest obce naszej cywilizacji, i
    kobiety mają wręcz szczególne zachęty, aby samotnie wychowywać dzieci.
    Współczesne polskie prawo zdejmuje całkowicie odpowiedzialnośc za
    macierzyństwo z kobiety, a obarcza nią wyłącznie mężczyznę. Kobieta, lepiej
    niż jej partner, wie czy jest w okresie koncepcyjnym i to ona decyduje o
    skutkach miłosnego porywu. Łapanie spędzających wakacje chłopaków, po
    uprzednim wybadaniu ich aktualnych i potencjanych możliwości finansowych,
    jest nagminnym zajęciem dziewczyn nudzących się i nie mających perspektyw z
    małych, bezrobotnych miasteczek i osad. Dla nich to jest szansa na odmianę
    losu, a jak się nie uda, to chociaż na stały dopływ niewielkiej gotówki.
    Mnie jest go żal.