  • Data: 2003-01-12 10:22:37
    Temat: Odp: alimenty na dziecko
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik piort <p...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avrdb3$ksp$...@n...tpi.pl...
    > Drga Haniu, jestem już bardzo starym człowiekiem i wychowałem dwoje
    dzieci,
    > które same są juz stare. Swoje uwagi przekazłem chłopakowi wrobionemu w
    > ojcostwo, bo mi go żal. Przepatruję sprawy ojcostwa od czasów mojej
    młodości
    > (II wojna) i zauważam ogromne zmiany na korzyść kobiet.

    z wielkim szacunkiem do wieku lecz o ustaleniach ojcostwa bądz
    macierzyństwa znajdziemy
    juz orzeczeniach SN z roku 56 i wczesniej...

    W dawnych czasach
    > szanująca się kobieta starała się zachować cnotę do ślubu.

    tak? a co z tymi biednymi służącymi? one nie miały prawa do czci jak panu
    się zachciało?
    może nie mam racji? prosze mi to wyjaśnić...

    Nieślubne dziecko
    > łamało wszelkie życiowe szanse zarówno matki jak i dziecka.

    no tak skoro taką wyrzucano z posady...i oceniano ją a nie mężczyznę ...

    Teraz nastąpiła
    > nobilitacja samotnego macierzyństwa, które jest obce naszej cywilizacji, i
    > kobiety mają wręcz szczególne zachęty, aby samotnie wychowywać dzieci.

    nie zgodzę się do końca z taką opinią mimo ,ze wiem jak lekkomyślnie
    niekiedy postępują kobiety widząc kawałek męskiej nogawki ...ale wydaje mi
    się,że rozumem bozia obdarzyła obie strony...

    > Współczesne polskie prawo zdejmuje całkowicie odpowiedzialnośc za
    > macierzyństwo z kobiety, a obarcza nią wyłącznie mężczyznę.

    co to znaczy " prawo zdejmuje całkowicie odpowiedzialność za macierzyństwo"
    w wielu wypadkach mozna udowodnić ,że facet to jest tylko dobrym
    wspólnikiem do roboty i jego rola ojca niekiedy ogranicza się do alimentów i
    koniec drogi panie/ nie mam na myśli oczywiście mężczyzn ,którzy godnie
    patrzą w oczy problemowi /

    niekiedy na zapytanie w sądzie dlaczego Pan nie stara się o opiekę nad
    dzieckiem to niewielka liczba mężczyzn idzie na to /oczywiście w sprawach
    gdzie nie byłoby wątpliwości by opiekę powierzyć ojcu/ wtedy panowie sie
    tlumaczą pracą, warunkami mieszkaniowymi i wiele innych powód ,które by
    bezpośrednią opiekę utrudniały...

    Kobieta, lepiej
    > niż jej partner, wie czy jest w okresie koncepcyjnym i to ona decyduje o
    > skutkach miłosnego porywu.

    a facet to co tak głupieje i daje wiare przy jakieś przelotnej znajomości ?
    no nie nie mogę zrozumieć mężczyzn ...
    fakt ,ze kobieta powinna się zastanowić, że to może być typ,który mimo
    swoich słodkich słówek nabije ją w butelke ,ze jemu chodzi tylko o ten jeden
    raz ale tak czy owak by nie miał problemu typu "ustalenie ojcostwa to
    powinien myśleć głową a nie ... " bo to kosztuje...

    Łapanie spędzających wakacje chłopaków, po
    > uprzednim wybadaniu ich aktualnych i potencjanych możliwości finansowych,
    > jest nagminnym zajęciem dziewczyn nudzących się i nie mających perspektyw
    > małych, bezrobotnych miasteczek i osad. Dla nich to jest szansa na
    odmianę
    > losu, a jak się nie uda, to chociaż na stały dopływ niewielkiej gotówki.

    skąd u mężczyzn się bierze takie ograniczenie w myśleniu ?

    > Mnie jest go żal.

    tylko teraz to ja nie wiem czego żal? czy tego,że jest bezmyślny? czy
    tego,że sąd mu za tą bezmyślność każe zapłacić?
    czy tego,że jak zapłaci to jego dziecko nie będzie głodne?

    Sandra