    From: P <...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: akt notarialny sprzedaży,smierć,prawo pierwokupu
    Date: Sat, 08 Jun 2002 18:35:28 +0200
    Sender: ...@...com

    On Fri, 7 Jun 2002 22:00:29 +0200, "theokart" <t...@e...com>
    wrote:

    > Bo według mnie on już kupił, choć cały szkopuł w tym, że kto?

    >Może i ona nazywa się warumkowa
    >ale sprzedaży nie można dokonać pod warunkiem!
    >dlatego też nie można powiedzieć że w umowie doszło do przeniesienia
    >własno?ci
    >raczej opowiadałbym się że jest to umowa przedwstępna wywieraj?ca zarówno
    >skutek slabszy jak i mocniejszy
    >poza tym pewnie w tej umowie jest napisane że ta umowa nie przenosi
    >własno?ci nieruchomo?ci

    Wg takiego zielonego teoretyka przed egzaminem jak ja, to umowa
    zobowiazujaca do przeniesienia wlasnosci, a gmina ma 2 miechy na
    _sporzadzenie_ (nie dostarczenie, dziwne) aktu notarialnego o
    pierwokupie za cene z umowy. No tak. A jak nie to... potem do
    przeniesienia potrzebna druga umowa rozporzadzajaca w ktorej strony
    bezwarunkowo juz godza sie na niezwloczne przeniesienie wlasnosci.
    Tiaaa... Pewnie akt notarialny. No... Jak to jest z tym skutkiem
    mocniejszym...? to chyba ze klyent moze zadac by sad stwierdzil
    obowiazek zlozenia oswiadczenia woli (czyli tu zgody na przeniesienie
    wlasnosci) przez strone zobowiazana do zlozenia oswiadczenia woli i
    wymog aktu notarialnego do drugiej umowy nic tu nie znaczy BO
    ORZECZENIE ZASTEPUJE OSWIADCZENIE WOLI...!

    Hmmm... Facet nie zyje... Prawa i obowiazki niemajatkowe wygasaja, a
    majatkowe poza wyjatkami maja przechodzic na zapiso(spadko)biercow.
    Czy zobowiazanie z umowy przedstepnej jest obowiazkiem majatkowym? No
    chyba tak? Przechodzi? No jak tak to sad stwierdzic moze obowiazek?

    A jak stwierdzilby z umowy przedstepnej to zastepuje umowe bez
    oswiadczenia woli tego kto wystepuje z powodztwem. Wlasnosc przechodzi
    i potem... No ciekawe... Hmmm... Pewnie nie beda chcieli wyskakiwac z
    chalupy...

    Teraz mi mowcie gdzie popelnilem bledy.

    P.S. I jak to mozliwe by notariusz z magistrem i aplikacja i tytulem
    nazywal ta umowe "warunkowa", bo ja bym wylecial chyba przez okno
    stylem tygryska - z pierwszego egzaminu z cywilnego, za taki tekst.