  • Data: 2002-06-11 22:41:30
    Temat: Re: akt notarialny sprzedaży,smierć,prawo pierwokupu
    Od: "Konrad G." <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo według mnie on już kupił, choć cały szkopuł w tym, że ktoś

    > Może i ona nazywa się warumkowa
    > ale sprzedaży nie można dokonać pod warunkiem!
    > dlatego też nie można powiedzieć że w umowie doszło do przeniesienia
    > własności
    > raczej opowiadałbym się że jest to umowa przedwstępna wywierająca zarówno
    > skutek slabszy jak i mocniejszy
    > poza tym pewnie w tej umowie jest napisane że ta umowa nie przenosi
    > własności nieruchomości

    Boze.... Przeciez ta sprawa jest prosta jak cholera!

    1. Zawarto najpierw umowe zobowiazujacą, ktora tylko zobowiazuje wlascicieli
    nieruchomosci do przeniesienia prawa wlasnosci na kupujacego. Trzeba bylo
    ograniczyc skutek umowy sprzedazy tylko do zobowiazania sie wlascicieli, p
    oniewaz
    umowa przeniesienia prawa wlasnosci nieruchomosci nie moze byc zawarta pod
    warunkiem,
    a taka umowa musiala byc zawarta ze wzgledu na prawo pierwokupu przysluguj
    ace gminie!
    Notariusz nic sie nie pomylil i postapil nadwyraz dobrze - zgodnie z p
    rawem!

    2.Sprzedawca musi takze zawrzec nastepna umowe (po okresleniu sie przez gm
    ine) - umowe
    rozporzadzajaca, ktora PRZENOSI prawo wlasnosci na nabywce, dopiero od zaw
    arcia tej
    umowy i przejscia prawa wlasnosci, nabywca jest wlascicielem nieruchomosci.

    3. Kto bedzie teraz sprzedawca? Oczywiscie pozostajacy przy zyciu jeden ze
    wspolwlascieli
    i pozostali wspolwlasciciele - zarazem dluznicy. Zasada jest, ze prawa i o
    bowiazki majatkowe
    spadkodawcy przechodza na spadkobiercow. Spadkodawca byl zobowiazany (zawarl
    przeciez umowe zobowiazujaca go) do przeniesienia wlasnosci nieruchomosci na
    nabywce (byl po prostu dluznikiem nabywcy) - niestety umarl, a jego dlug p
    rzeszedl na
    spadkobiercow i to oni teraz musza wykonac obowiazek - zawrzec umowe rozpo
    rzadzajaca.
    Tymi osobami sa dziecko i malzonka. Za dziecko umowe zawrze jego matka jako
    przedstawiciel
    ustawowy, bedze raczej musiala uzyskac zgode sadu opiekunczego, gdyz dyspo
    nuje majatkiem
    dziecka i dokonuje czynnosci przekraczajacej zwykly zarzad.
    Jezeli matka i dziecko nie beda chcialy tego zrobic, to orzeczenie sadu
    wydane na
    podstawie artykulu 64 Kodeksu Cywilnego zastapi ich oswiadczenie woli.

    4. Nie byla to zadna zasrana umowa przedwstepna, pomylily wam sie przepisy
    :)

    Pozdrawiam. Konrad G.