  • Data: 2019-05-01 08:09:30
    Temat: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nb. w całej procedurze najbardziej zaskoczyło mnie to, że w tej chwili
    > główny nacisk jest na resuscytację krążeniową, czyli sam masaż serca.
    > Nie robi się oddechów.

    Doszli do wniosku, że dużo ludzi się tego boi ze względów
    psychologicznych czy higienicznych, a zauważono że skuteczność w
    przypadku wykonywania oddechów przez osoby nie będące wykwalifikowanym
    personelem jest nie taka znów większa niż sam masaż. Więc lepiej jak
    tylko masują niż nic nie robia z obawy o wykonywanie oddechów.

    Moja hipoteza jest taka że jak w określonym czasie nie zajmą się
    klientem fachowcy _z_odpowiednim_sprzętem_ to szanse na ratunek i tak są
    mizerne. Na ten czas zostaje zapas tlenu we krwi i problemem jest brak
    krążenia. Po tym czasie to brutalnie mówiąc na ogół jest już po sprawie.
    Stąd IMHO wynika niewielka różnica w skuteczności z oddechem czy bez.

    Shrek.