    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: abo czyli dzieki panie premierze
    Date: Thu, 18 Jul 2013 14:12:28 +0200
    <ks16ft$apm$1@node2.news.atman.pl> <ks1bi6$fng$1@node2.news.atman.pl>
    <ks1lh5$pd1$2@node2.news.atman.pl>
    <51e46342$0$1261$65785112@news.neostrada.pl>
    <ks2pol$uts$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks32t7$2fe$2@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks3a05$9i9$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks3dsf$d5p$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks5eg4$k6s$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks5ivm$omj$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks83s5$qp6$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>

    W dniu 18.07.2013 13:43, Budzik pisze:

    > Byc może.
    > Ale to podejrzewam nie PO.
    > PO moze natomiast tracić glosy na własnie tego typu sprawach.

    Oj nie - wg mnie ludzie mający problem z tym "abonamentem" to bardziej
    elektorat PiS. Ewentualnie PSL.

    > No co ty.
    > Licza sie konsekwencje.

    Prawnych w tym przypadku nie może być - nawet jakbyś chciał pojechać po
    linii "wprowadzenia w błąd w celu osiągnięcia korzyści".

    > Per analogia:
    > - jak w towarzystwie nie masz racji i ktos ma do ciebie uzasadnione
    > pretensje to mozecie sie rpzestac spotykac, przestac lubic itp.
    > - jak w umowie ktos ma uzasadnione pretensje to druga strona moze stracic
    > pieniadze, mienie itp.
    > - jak polityk kogos okłamie, da cos do zrozumienia a potem sie z tego nie
    > wywiąze to jakie beda konsekwencje? Żadne?

    Zauważ, że w trzecim wariancie nie piszesz już o uzasadnionych
    pretensjach ;)

    A konsekwencje... w tym przypadku uważam, że dążące do zera.

    [ciach]

    > W sumie obie strony.

    Tylko że strona premiera na tym straci głosy w liczbie poniżej błędu
    statystycznego.

    > A obiecywał ktoś zmiane?

    Chyba tylko Palikot coś przebąkiwał, ale jeśli już to nieśmiało.

    Ale miałem na myśli, że bardziej by u mnie zaplusował ten, co by
    obiecywał że chce tę bzdurę zlikwidować niż ten kto by nawet skutecznie
    próbował zlikwidować "abonament" RTV.

    > Mnie to ani ziebi ani pali - co ci przeszkadza?

    Niepotrzebny, kłopotliwy (a czasem wręcz niebezpieczny) rytuał.

    Do likwidacji!

    [ciach]

    > W ustach polityka dla mnie to oznacza jedno i to samo.

    Ale to już tylko i wyłącznie twoja konfabulacja.

    Zwłaszcza że nawet po likwidacji w przyszłości obciążenia z przeszłości
    nadal by istniały.
    [ciach]

    > Andrzeju, przeciez juz ustalilismy ze dla ciebie to sa rozne rzeczy bo
    > czytasz słowa polityków jak umowe prawną. Ja czytam "postaram sie" jako
    > obietnice.

    Wiesz, ale to trochę jak Lum która uznała radosny okrzyk Ataru za
    oświadczyny i obietnicę małżeństwa ;)

    > I potrafię zrozumieć ze cos nie wyjdzie. ale tutaj ani starań ani
    > nieudanych podejść nie widziałem.

    A masz zapisy wszelkich rozmów, negocjacji i dyskusji w tej sprawie?

    [ciach]

    > Oczywiście.
    > I byłyby jeszcze bardziej w sprzeczności z "obietnicą"
    > ale przyznaje, ze mi sie nie podoba takie podejscie - wszyscy oszukuja i
    > przymykamy oko.

    To jest właśnie polityka.

    [ciach]

    > Chcesz powiedziec, ze sa bardziej nieuczciwi, niz ci co maja TV ale
    > niezarejestrowany?

    Są tak samo nieuczciwi ale za to głupsi.

    [ciach]

    > Mniejszym złem niz co?

    Niż "urealnienie zatrudnienia" i drastyczne zwiększenie bezrobocia
    poprzez likwidację stanowisk tak na prawdę zbędnych.

    > Truizm.

    Nie dla wszystkich. Dla wielu bardziej godny szacunku jest ten, co się
    więcej "nachapie" albo przynajmniej ma bardziej prestiżowy zawód.