    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Subject: Re: a więc wojna!
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 16 Jun 2020 13:17:10 +0200

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 12:56:32 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale to słupki graniczne. Na Google przynajmniej nie widać słupów drogi
    > granicznej. Te wyglądają - cytując Ciebie - bardziej okazale.

    Co chcesz przekazać? Że jak nie ma drogi granicznej i otaczających ją
    słupków, to nie ma granicy?
    Nie uwierzysz, ale istnieją granice, na których żadnych dróg nie ma, ani
    nawet słupków w trawie.

    > Ty byś znalazł te kamienne słupki w trawie nie spodziewając się ich tam?

    Gdyby kazali mi pilnować granicy, zapoznałbym się z jej przebiegiem, nawet
    gdyby żadnych słupków nie było.

    > Być może nie jest to las. Zajrzyj do definicji. Nie każde kilka drzew
    > jest lasem.

    Jest jakaś definicja lasu?
    Z niezapomnianych czasów służby wojskowej pamiętam, że kałuża to przeszkoda
    wodna bez znaczenia taktycznego.

    > Bywały czasy, gdy ogień czczono na naszych ziemiach.

    Bywały też czasy, kiedy ogniska służyły do przekazywania wiadomości. Może
    siadły im baterie - zupełnie w policyjnych kamerkach - i komunikowali się
    ze sztabem; zupełnie jak Indianie w westernach.

    > Ognisko akurat było na drodze, a nie w kapliczce. nie wiemy, czy faktycznie
    znieważyli tę
    > kapliczkę,

    Przecie cytowałem przepisy o paleniu ognisk w lesie, a nie miejscach kultu
    religijnego.
    Kapliczka wygląda dość okazale i wystaje ze ściółki, bo z na oko ma ze dwa
    metry. Od jakich rozmiarów funkcjonariusze postrzegają obiekty?

    Oczywiście to co piszesz nie trzyma się kupy, bo już w pierwszym poście
    cytowałem:
    "Czeski portal wspomina m.in., że specjalista budowlany, który sprawował
    nadzór nad remontem kaplicy, udał się tam 28 maja. Chciał wykonać
    dokumentację fotograficzną tynku, ale polscy żołnierze mieli zabronić mu
    robić zdjęcia.

    Rozmawiał też z nimi Ivo Dokoupil, przedstawiciel ekologicznego
    stowarzyszenia "Hnutí DUHA Jeseníky", które organizowało w czeskiej wiosce
    spotkanie wolontariuszy. Chciał uprzedzić stojących na straży kapliczki
    Polaków, że część osób na pewno będzie chciała ją odwiedzić. "

    Dalej będziesz przekonywał, ze kapliczka pozostała niezauważona?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl