  • Data: 2020-06-12 01:02:58
    Temat: Re: a więc wojna!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.06.2020 o 00:10, nadir pisze:

    > Bo może nie być słupków. Jak granicą jest rzeka/rzeczka to przyjmuje
    > się, że granica biegnie środkiem jej nurtu, ciężko tam stawiać słupki.

    Zdecydowanie. Dlatego stawia się na brzegu :-)

    > Dziennikarze, to liczą na rozgłos, więc wzięli zdjęcie pierwszego
    > lepszego mostu. Ale tu nie jest problem w dziennikarzach, oni to sobie z
    > aparatami mogą chodzić w tę i z powrotem przez tę granicę i robić
    > filmy/zdjęcia. Uzbrojone wojsko to jednak trochę inna para kaloszy.

    Oczywiście masz rację.

    > Pas drogi granicznej na obszarze Schengen, to tak raczej luźno
    > występuje, a nawet wcale, i żołnierze wysłani w taki rejon powinni mieć
    > tego świadomość. Jak widać nie mają.

    Jak widać nie mieli. Ale to nie jest ich wina. Gdy nie było służby na
    granicy nie miało to większego znaczenia. Teraz wyszło i tyle.

    > Tylko, że to jest normalna granica. Przed wejściem Czech i Polski do
    > Schengen też tak wyglądała. Różnica jest taka, że wcześniej pilnowały
    > tego czeskie i polskie służby graniczne. Naszych żołnierzy wysłali tam
    > tylko dlatego, że Straży Granicznej jest tam za mało i granicy nie są w
    > stanie "obrobić", więc skupiają się na formalnych przejściach
    > granicznych. "Zieloną granicę" obstawia teraz wojsko. U mnie w okolicy,
    > mimo sporej rzeki, też wojsko pilnuje granicy.

    I w tym problem.

    > Ja? A po co? Może lepiej te szweje i ich dowódcy?

    A im po co? Jeszcze zaczną szukać tych słupków i tablic.

    > Ale oni poszli tam w konkretnym celu - pilnować granicy. Skoro nie
    > wiedzą gdzie ona przebiega, to znaczy że się do tej roboty nie nadają.
    > I nie potrzebny im teodolit, wystarczy mapa i/lub GPS, no i trochę
    > wyobraźni.

    Sądzę, ze im powiedziano, że biegnie za granicą wsi. Ktoś zapomniał o
    kapliczce.

    > Dlatego napisałem, że Straży Granicznej nie przytrafiłby się ten
    > "przykry" incydent.

    Przede wszystkim dlatego, ze jakby nawet tam przeszli, to by sie
    fotografa nie czepiali.

    > To, że kogoś poniosła ułańska fantazja, to jasne. Nawet Czesi, jak widać
    > się już do tego przyzwyczaili, skoro wysłali tam reporterów i TV, a nie
    > swoje wojsko. Ale dalsze przebywanie tam naszych żołnierzy, skoro
    > wiedzieli, że naruszyli granicę, a wiedzieli, nijak się nie broni.

    A wiedzieli? Czy oświadczenie fotografa jest wystarczającym dowodem?

    > Kapliczka nie ma tu żadnego znaczenia. W takich rejonach nadgranicznych
    > ludzie przekraczają sobie granicę jak chcą i gdzie chcą, i nikt z tego
    > powodu problemu nie robi. Jednak uzbrojony żołnierz, nawet
    > sprzymierzonego państwa, to trochę inny kaliber.
    > Przecież to taki zielony ludzik, a jak jeszcze się Czechom przypomni
    > 1968, to dopiero może być jazda.;)

    Nikt mądry tego poważnie nie traktuje.

    --
    Robert Tomasik