  • Data: 2020-06-13 00:36:49
    Temat: Re: a więc wojna!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.06.2020 o 21:55, Michal Jankowski pisze:

    > Naprawdę nie wiesz, jak wygląda słupek graniczny czy tak sobie trollujesz?

    Wiem. Tu masz na wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_graniczny. Jak
    już pisałem 15 metrów w głąb terenu powinna być tablica. Jak nie mijali
    jej, to mieli prawo sądzić, ze do granicy jest co najmniej 15 metrów.

    > Naprawdę nie wiesz, że na wewnętrznych granicach schengen nie
    > ma tablic (nie: słupków) z napisem "przekraczanie zabronione", ale z
    > tego NIE WYNIKA, że uzbrojone wojsko ma prawo te granice przekraczać i
    > robić sobie manewry w obcym kraju?

    Nie wiem, jak u Ciebie, ale u mnie wzdłuż rzeki Poprad tablice tak ze
    dwa miesiące temu jeszcze widziałem. Są też na wszystkich przecinających
    granicę drogach - przykładowo tu: https://goo.gl/maps/qfVTwJUzQUiuyUoN9

    Oczywiście mam świadomość tego, ze ta droga polna takich tablic nie
    wymagała, ale nie róbmy tragedii z tego, że stanęli w cieniu, jak nie
    było tablicy.

    > Na jakiej podstawie? PiS coś uchwalił ostatnio?

    Możesz rozwinąć, o co pytasz?

    > To już nie "przepuście"?

    Weź sobie na Google popatrz i nie łap mnie za słówka. Ten potok, to rów
    przydrożny.

    > Ale bujać to my, ale nie nas.
    > https://g.denik.cz/75/bd/pelhrimovy-kaplicka-polaci-
    06_galerie-980.jpg
    > Jak widać, na wysokości czeskiego znaku drogowego (już za mostem, po
    > czeskiej stronie) ktoś ustawił "zaporę przeciwwirusową", mającą utrudnić
    > przekroczenie granicy. Wojacy tę barierę pokonali i palili sobie ognisko
    > pod kapliczką.

    Pytanie, czy wiedzieli, że zapora stoi dokładnie na granicy. Bo u nas te
    zapory poustawiano kilkadziesiąt metrów w głąb Polski i za barykadami
    stoją radiowozy Straży Granicznej.

    I już reasumując. Nie twierdzę, ze żołnierze mądrze zrobili wdzierając
    się na teren Czech. Twierdzę jedynie, że w zaistniałej sytuacji nie
    można stwierdzić, że zrobili to celowo, lub choćby można im przypisać
    winę za niedopełnienie normalnych zasad.

    Patrzę na to podlinkowane przez Ciebie zdjęcie. Widzisz tam gdzieś
    samochód? Zadaszenie? Wygląda mi na to, że postawili tych żołnierzy i
    nawet im dachu nie dali. Dziwisz się, że wleźli do pobliskiej kapliczki?
    Oni pełnią służbę 24/48 godzin. Stałbyś na tej patelni cała dobę, czy
    jednak byś wszedł pod pobliskie drzewo?

    --
    Robert Tomasik