  • Data: 2024-01-05 19:15:16
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Jan 2024 18:20:37 +0100, Shrek wrote:

    > Do 110kV podłączeni bezpośrednio nie byliśmy, więc laborka z wysokich
    > napięć była "w miarę" bezpieczna. Ale ta rodzielnica powitrzna 15KV to
    > już mogła narozrabiać;)

    > Było na wierzchu. Co prawda za kratą, ale się ją otwierało. CHoćby
    > wskażnik napięcia - przykładasz najpierw do "żywego" miejsca gdzie 15KV
    > jest żeby sprawdzić czy działa, potem do tego gdzie nie ma napięcia żeby
    > sprawdzić czy nie ma, a potem z powrotem do 15kV żeby sprawdzić czy nie
    > popsuła się jak sprawdzałeś. Więc tak - było 15kV na wierzchu i musiałeś
    > je dotknąć wskaźnikiem.

    No ale to za kratą, i tak to normalnie jest zrobione.
    Tylko jak pamietam pewnego elektryka zakładowego ... jest domek
    transformatora "za tą scianą jest 15kV, ja tam nie wchodze, bo nie mam
    uprawnien, i w ogole niebezpiecznie".

    > Jak w każdej 15kowej. Ale zwarcia to na 15 potrafią być konkretne.

    > I tu ciekawostka - na maszynach elektrycznych nie było różnicówek - ale
    > to 400V - za to prądy potrafią być konkretne.

    Ale tez gołe kable i mozna było dotknąć?

    > Wszyscy żyją;)

    Widac wstępne odpytywanie z tych 15kV było dobre.

    P.S. awaria w Bełchatowie/Rogowcu
    https://www.youtube.com/watch?v=idz-U9av_VA&t=471s

    J.