    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Date: Wed, 3 Jan 2024 06:12:21 +0100
    <gsLgN.21540$RCGb.2888@fx10.ams1> <um0jo7$t6p$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <T16hN.53413$ogWb.9946@fx14.ams1> <um3030$sn8$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <c6phN.59972$aZie.51225@fx11.ams1> <um65lk$nf4$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <I8NhN.61207$aZie.53620@fx11.ams1> <um8i79$ade$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <um8tel$dig$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <um8vqn$llr$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <um9207$dig$7$RTomasik@news.chmurka.net>
    <um933s$36b$1$Shrek@news.chmurka.net> <FfdiN.24681$RCGb.14497@fx10.ams1>
    <umbp53$rvt$2$Shrek@news.chmurka.net> <Yb3kN.42458$woU1.36064@fx13.ams1>
    <umr5ne$j2n$3$Shrek@news.chmurka.net> <9CIkN.48638$woU1.36677@fx13.ams1>
    <un0gdt$sqj$2$Shrek@news.chmurka.net> <XcQkN.33756$c8T6.6097@fx05.ams1>
    <un0jaf$sqk$9$Shrek@news.chmurka.net> <yUQkN.48641$woU1.34181@fx13.ams1>
    <un0m77$5g8$1$Shrek@news.chmurka.net> <7sUkN.52$v7Ud.23@fx09.ams1>
    <un150e$of9$1$Shrek@news.chmurka.net> <2x1lN.30307$N2w8.19189@fx07.ams1>

    > Praktycznie zawsze dla TRL 1-3 idą na to publiczne pieniądze. Tak jest
    > wszędzie na świecie i nie ma w tym nic dziwnego. Bez takich badań na
    > wyższe TRL się zwykle nie wejdzie. A jeszcze wczesniej są badania
    > bardziej fundamentalne, które też są finansowane ze środków publicznych.
    > Tak to działa i nie jest to jakoś szczególnie zły system.

    Ok. Ja nie mam pretensji o to że się pieniądze na badania wydaje. Ja się
    pytam czemu skoro jest dobrze to nie da się o tym przeczytać;)

    > Gorzej jesli
    > te peiniadze są przyznawane po kolesiostwie lub z klucza partyjnego.

    O grantach decyduje często towarzystwo wzajemnej adoracji...

    > Większość ćwiczeń to była domena magistrów. Wykłady, dr-prof, ćwiczenia,
    > konsultacje mgr.

    Nie przypominam sobie żeby ćwiczenia prowadził "magister". Doktorant -
    tak. Doktor tak. Z tego co pamiętam większość to doktorzy byli.
    Profesorowie (prezydency) zresztą też bywali i nie było to coś
    nadzwyczajnego.

    > Serio, nie pamietam już szczegółów, a bardzo mi się nie chce bardzo lub
    > bardziej :)

    Szczegóy były takie, że jeśli chodzi o jej prace naukową dotyczącą
    kowida to by z laborki wyleciała na wejściówce;)

    > Współczesna elektryka, czyli de facto elektronika wysokich prądów?

    I cała teoria sterowania do tego. Smart gridy itp. Jest co robić.

    > I PW dopuszcza, że dydaktyczą tylko i nic naukowego nie robią?

    Teraz nie wiem. Jak kończyłem to tak to wyglądało. Potem czytałem kilka
    artykułów poważnych ludzi, że tak właśnie to wygląda. Podstawa to
    subwencja na studenta, do tego granty na to żeby utrzymać wymagane
    minimum pracy naukowej. Jak ktoś ambitny to go dziadki przytną...

    > Nie maja
    > tam jakiś statystyk publikacyjnych z odpowiednim IF do nałapania?

    Szukaj:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!