    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Date: Mon, 18 Dec 2023 22:57:59 GMT

    On 2023-12-18, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Tyle, że kible są niezbędne.

    Kaplice są tak samo niezbędne jak np. kościoły (w sensie budynków).
    Najwyraźniej jest grupa osób, która bez tego typu infrastruktury
    funkcjonować nie może. Rzecz więc się sprowadza do częśtotliwości ich
    występowania.

    > Nic nie stoi na przeszkodzie żeby tego nie było.
    > W przeciwieństwie do kibli.

    Może nie być setek innych elementów funkcjonalnych, i nawet te kible
    mogą być poza budynkiem Sejmu. To, że są w tym budynku jest elementem
    bardziej praktycznym niż jakąś bezwględną koniecznością. Użyłem tych
    kibli jako pewnego wyolbrzymienia, ale każdy budynek pełen jest rzeczy
    czysto funkcjonalnych. W semie nie musi być stołówek, hotelu, okien na
    korytarzach, kwiatów, pomalowanych ścian, palarni i popielniczek. Takie
    rzeczy tam są bo to ułatwia funkcjonowanie wszystkich lub tylko pewnych
    grup osób. Tak samo może tam i być jakaś kaplica, jeśli jest to rzecz
    właśnie funkcjonalna a nie manifestacja hegemonii.

    > Jak ich nie będzie, to nie widzę przeszkód żeby sobie chodzili prywatnie
    > gdzie chcą. Po pracy.
    > Bo za chwilę się okaże, że w każdym zakładzie pracy też muszą być
    > kaplice dla każdego wyznania. A przynajmniej w tych państwowych.

    Nie muszą. Mogą.

    > Narzuca, że wszyscy obywatele muszą się na te państwowe kaplice zrzucać.

    I na wiele innych rzeczy dotyczących jedynie grupy osób.

    --
    Marcin