    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: a u policjantow
    Date: Sat, 17 Dec 2022 23:51:07 GMT

    On 2022-12-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Mam wiele szacunku dla DZIEWULSKIEGO. Może jest coś, o czym nie wiem, a
    > on wie.
    >
    > W Policji PALLAD-D nie przyjęto chyba. Z granatników mammy RGP-40 na tę
    > samą amunicje, co PALLAD. Broń tę do Policji wprowadzono Decyzją nr 60
    > Komendanta Głównego Policji z dnia 22 marca 2017 r. zmieniająca decyzję
    > w sprawie ustalenia wzorów i typów uzbrojenia Policji. jako granatnik
    > rewolwerowy RGP - 40 kal. 40 mm. Dla PALLAD decyzji nie znalazłem.
    >
    > Z założenia granatnik miał zastąpić:
    > - 26 mm granatnik rewolwerowy RGA-86
    > - rodzinę miotaczy granatów gazowych RWGŁ
> [...]

    Patrząc po tym:
    https://dezamet.com.pl/40mm-lv,134,pl.html

    chyba faktycznnie nic nie pasuje. Te nabojowe to albo odłamkowe albo
    wielokulkowe. NGPG-N nie ma tam karty, może ten? Z drugiej strony jak
    takie coś odbije się od tych drzwi w przestrzeni zamkniętej... ale jakby
    miał któryś miękki, plastyczny łeb, to może?

    Z drugiej strony tu:
    https://defence24.com/40-mm-pocket-artillery-offered
    -by-the-polish-armaments-group

    "The grenades may also be used to get rid of obstacles, doors, window-frames,
    or for the purpose of creating smoke-screens."

    --
    Marcin