    Date: Sat, 17 Dec 2022 20:21:19 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: a u policjantow

    W dniu 17.12.2022 o 20:02, RadoslawF pisze:

    > Miałem granatnik w ręku. I pierwsze co uczyli to jak sprawdzić
    > czy "załadowany".

    A to jakoś szczególnie się robi? Bo jak jest nadkalibrowy, to się rzuca
    okiem. W wypadku jednorazowych sprawdza plombę. W pozostałych mniej
    więcej podobnie do strzeleckiej broni palnej. A w atrapach?

    > Jeśli oryginalny granat waży 5 kg to jego drewniana miakieta mniej
    > niż kilogram, nawet jak polakierujesz.

    Drewno ma ciężar właściwy 0,5 ~1,0 kg / dm3. Trotyl 1,6 kg / dm3. Ale
    jak masz głowicę kumulacyjną, to 2/3 jest puste, bo masz czepiec
    balistyczny, zaś w wypadku kołka nikt tego nie drąży. Nie podzielam
    Twojego stanowiska. Pewnie różnica w masie jest, ale nie jakaś
    szczególnie rażąca.

    > Wszystkich nie, idiotów strzelających z granatnika w zamkniętym
    > pomieszczeniu uważam za bezdennie głupich. Takiego debila nie dopuścił
    > bym nawet do przeprowadzania dzieci przez ulicę.

    Zgadzam się z Tobą, o ile w ogóle brał pod uwagę, ze to może być broń
    palna. W takim wypadku załadowanego granatnika w ogóle bym nie wnosił na
    teren budynku - o strzelaniu w ogóle nie wspominając.

    --
    Robert Tomasik