    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a u policjantow
    Date: Sat, 17 Dec 2022 20:17:53 +0100

    > Wątpię, by byli w "strefie wojny".

    A Przewodów był? Pojechał do kraju objętego wojną, dlatego dostał w
    prezencie granatnik a nie słoik barszczu ukraińskiego.

    > Intrygujące. Granat po wyciągnięciu zawleczki nie powinien odpalić
    > zapalnika. Tam jest jeszcze łyżka zabezpieczająca.

    To są szczegóły, które pismaki mogły pomylić, tym bardziej że artykuł
    jest pisany długo po tej akcji. Ale zam osobiście kilka osób, które były
    na tej wycieczce i nie kwestionują tego, że coś wybuchło i były ofiary.

    > Jeśli miał wątpliwość, nie powinien tego zabierać. Zakładam, ze nie miał
    > żadnej wątpliwości, ze o atrapa.

    Wątpliwości to chyba miał skoro nie powiesił tego nad biurkiem a
    składował gdzieś w pomieszczeniu socjalnym.

    > Ja bym takiej pamiątki nie brał. No i jazda do Czarnobyla bez dozymetru
    > jest sporą nieostrożnością.

    Podobnie jak wnoszenie granatnika do budynku Komendy Głównej Policji.
    Jeszcze do czwartku sądziłem, że to niemożliwe. A jednak...

    > No ale co to ma do rzeczy?

    Do tego konkretnego zdarzenia z granatnikiem może nic, dlatego zapytałem
    przy okazji. No gorzej będzie jak się okaże, że ktoś intencjonalnie
    wręczył wybuchowy prezent naszemu komendantowi.