    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru kupionego w sklepie internetowym
    Date: 28 May 2004 06:45:20 GMT

    In article <c95kvr$54l$1@atlantis.news.tpi.pl>, Pawel wrote:
    > Witam,
    > Czy jezeli chce zwrocic towar (czesc komputerowa), to musi byc on
    > zafoliowany tak jak do mnie przyszedl?
    > Zeby sprawdzic czy dziala musialem otworzyc opakowanie, czyli zerwac folie.
    > Sprzedawca twierdzi, ze w takim przypadku nie przyjmie zwrotu.

    Ze strony Fed. Konsumentów:

    http://tinyurl.com/2ulka

    Zgodnie z ustawą:

    * Jeśli rezygnujesz z zakupu, to umowa pomiędzy Tobą a sprzedawcą
    uznawana jest za niezawartą i jesteś zwolniony ze wszelkich
    zobowiązań, musisz jednak oddać produkt w stanie niezmienionym (czyli
    nie możesz go używać przez te 10 dni), ale możesz go wypróbować (czyli
    przymierzyć, sprawdzić, jak działa).

    * Termin 10-dniowy liczy się od dnia dostarczenia produktu, a w
    przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.

    * Jeśli na stronie sklepu internetowego nie zostały podane
    informacje o:
    - nazwie i siedzibie sklepu,
    - cenie obejmującej także cło i podatki,
    - zasadach zapłaty,
    - kosztach, terminie i sposobie dostawy,
    - prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni,
    - miejscu i sposobie składania reklamacji
    to termin, w którym możesz zrezygnować z zakupu wynosi trzy
    miesiące.

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę