  • Data: 2008-07-09 09:16:37
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 8 Jul 2008 18:42:59 +0100, swen napisał(a):

    > Jesli nie spelni moich oczekiwan co do np. reklamy w tv?

    Sprzedawca nigdy Ci nie odmówi rozpakowania towaru i jego
    obejrzenia. Jeżeli masz wątpliwości kupuj internetowo
    - niedawno potrzebowałem przejściówkę do komputera, ale nie byłem
    pewien czy będzie działać tak jak się spodziewałem - kupiłem
    internetowo, sprawdziłem, odesłałem, kasa wróciła na konto.

    > A jesli np. obok w sklepie maja lepszy i tanszy? To dlaczego mam byc
    > skazywany na tandete? Niech sprzedawca na drugi raz zamowi lepszy towar.

    Towar ma być średniej jakości. Jeśli jest gorszy to zgłaszasz niezgodność
    z umową i sprzedawca ma Ci go wymienić na dobrej jakości - jak mu się nie
    uda bo to bubel to i tak zwróci kasę.
    A jeżeli gdzieś jest taniej - dlaczego sprzedawca ma odpowiadać za to że
    klient jest nierozgarnięty?

    > W UK nie musisz nic mowic przy zwrocie, poza "chce to oddac". Wiesz, malo
    > kto bedzie zwracac noz wart, bo ja wiem 3 funty... bo drozej wyjdzie cie
    > wycieczka by to zrobic, ale oczywiscie sklep przyjmie i odda kase!
    > A teraz przyklad z zycia wziety (a nie z wyobrazen) robisz maly remoncik
    > mieszkanka, kupujesz farby, papiery ect.
    > po zrobieniu remontu okazuje sie, ze 4 puszki nie otworzyles, komplet pedzli
    > nie wykorzystales... idziesz do sklepu i bez problemu zwracasz...

    No w najbliższym OBI też tak mam - do 14 dni ;-)

    > To dobrze? A zlodzieja ganisz czy wychawlasz, ze jest tak obrotny, ze cie
    > okradnie?
    > Idac dalej, zlodziei powinno sie nagradzac za przebieglosc i pomyslowosc.
    > Ja sklepu nie prowadze i raczej prowadzic nie bede:) Nie kazdy jest do tego
    > "stworzony".

    Sprzedawca to nie złodziej. A przepisów o ochronie konsumentów jest dużo.

    Pozdrawiam,
    Henry