    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot pieniędzy za psa
    Date: Tue, 12 Aug 2003 14:46:41 +0200

    Użytkownik "Aska" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bhamep$gg5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zwracam się z ogromą prośba o pomoc.
    > Pod koniec czerwaca kupiłam pieska- rasowego, ale bez rodowodu- kosztował
    > 1100zł

    Wydaje mi się, że Qba przekazał Ci informacje na ten temat. Masz napisać
    pismo do pani, dołączyć ekspertyzę weterynarza i przedstawić swoje
    oczekiwania - ja bym była za odstąpieniem od umowy [niezgodność towaru z
    umową], potem łaskawie możesz się zgodzić na zwrot części opłaty. list
    wysyłasz polecony za poręczeniem odbioru - nie jest istotne czy pani
    odbierze czy nie [bo jak rozumiem boisz się ze tego nie zrobi] jeśli jest
    tam zameldowana [ do ustalenia w biurze meldunkowym - koszt 16 zl - jak
    zaczną bredzić o danych osobowych powiedz ze są to dane dluznika potrzebne
    Ci do sprawy sądowej - powinno zadziałac] to można domniemywać doręczenie. Z
    drugiej strony brak odpowiedzi jest równoznaczny z uznaniem reklamacji.
    Radzilabym Ci się tez skontaktowac z Federacja konsumentów - maja siedzibe
    na Floriańskiej.

    ( z rodowodem cena by była w granicach 1800-1900zł)ale ponieważ nie
    > zamierzam psa wystawiać stwierdziłam ,że mi rodowó nie potrzebny.

    Moim skromnym zdaniem 1100złotych za kundla to dużo. Gdybyś kupiła od
    hodowcy prawdopodobnie nie miałabyś takich problemów. Nie istnieją psy
    rasowe bez rodowodu. Bez rodowodu są kundle. nawet jesli rodzice psa maja
    rodowód to bym sie wystrzegała kupna psa bez rodowodu bo to oznacza ze
    rodzice muszą mieć jakies wady, które dyskwalifikują je z bycia
    reproduktorami. Inna sprawa, ze rodowodowe wcale nie muszą być takie
    drogie - wystarczyłoby się dogadać z hodowcą, że nie chcesz psa wystawiac a
    jedynie chcesz go mieć do celów np hodowlanych:-)

    Psu życzę zdrowia, chociaż nie znosze "mopów" tzn "yorków":-)

    HaNkA