  • Data: 2008-02-11 06:06:48
    Temat: Re: Zwrot kosztów przesyłki w przypadku wad towaru z aukcji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09.02.2008 Paweł Marcisz <p...@g...com> napisał/a:
    > Właściwie to konstrukcja przepisów o rękojmi skłania mnie do

    Pewnie lepiej będzie najpierw ustalić czy w ogóle w grę wchodzi rękojmia,
    bo wiele zdaje się wskazywać, że raczej "niezgodność z umową", a wtedy
    wiadomo na czym się w tej kwestii stoi.

    > argumentacji, że trzeba udowodnić co innego, tzn. że to sprzedający ma
    > dowodzić, że wady nie było w momencie przejścia niebezpieczeństwa.
    > Zauważ, że art. 556 formuuje generalną zasadę, że sprzedający
    > odpowiada za wady, a dopiero art. 559 statuuje wyłączenie tej
    > odpowiedzialności w razie zajścia pewnej okoliczności. Stąd można
    > mniemać, że okoliczność tę ma wykazać sprzedawca.

    Tak przyjmowano kiedyś przy sprzedaży konsumenckiej, ale MZ w sposób
    wyraźny to z ww. nie wynika. Silniejszym argumentem wydaje się być art.6 :)

    --
    Marcin