  • Date: Fri, 08 Jul 2011 21:51:59 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolniony odchodzi i kasuje swoją pracę.

    W dniu 08.07.2011 21:33, JD pisze:

    [ciach]

    > Nie podałem wielu szczegółów,
    > jak jest u nas rozwiązana archiwizacja,
    > bo uznałem to za nieistotne dla pytania, które zadałem
    > i tematyki tej grupy.

    Normy postępowania są istotne dla oceny, czy czyn był celowo złośliwy,
    wynikł z zaniedbania czy był wynikiem nieporozumienia w kwestii procedur.

    > Prawdopodobnie zlecimy odzyskanie plików firmie zewnętrznej,
    > a fakturkę przekierujemy na kasującego.

    Hmm... Jeśli na dokładnie taką sumę to przynajmniej nie obciążycie się
    bez sensu VATem.

    > Do sądu nie będziemy się spieszyć, ale decyzje podejmie zarząd.

    Bez sądu to wiesz, co będziecie mogli sobie zrobić z taką fakturą?

    A jak on będzie złośliwy, to może was oskarżyć o próbę wyłudzenia.

    Zresztą - jak sobie wyobrażasz zafakturowanie czegoś takiego? Tzn. na
    jakiej podstawie ta faktura będzie wystawiona? Nie możesz wystawiać
    faktur ot tak sobie bez żadnej umowy.

    > Wszystkie projekty zakończone przez pracownika mają się dobrze,
    > tylko dostęp do nich jest utrudniony. Wcześniej były w archiwum
    > i jednocześnie łatwo dostępne ze stacji roboczej.
    > W powietrze poszły pewne rozpoczęte i niezakończone sprawy i w tym
    > temacie musimy coś zaradzić (do odzyskania).

    Może tak: czy były jakiekolwiek ustalone, najlepiej pisemnie, procedury
    postępowania z prowadzonymi projektami oraz ze zdawanym sprzętem?

    Czy była jakaś "obiegówka" w której zwalniany pracownik dostał
    pokwitowanie, że stanowisko pracy i narzędzia zostawił w stanie nie
    budzącym zastrzeżeń?

    Bo jeśli była, to w sądzie nie będzie szans - w końcu człowiek będzie
    miał papier, że kiedy opuszczał firmę wszystko było według was w porządku.

    > Przez kilkanaście lat w tej małej firmie przeze mnie spędzonych,
    > przewinęło się przez nią trochę ludzi korzystających z komputerów.
    > Przychodzili, odchodzili, byli zwalniani.
    > To pierwszy przypadek, że ktoś postanowił się zemścić.

    Czy masz jakikolwiek _dowód_, że to była zemsta, hmm?

    > Za inteligentny człowiek, aby podejrzewać zaćmienie umysłowe.

    Być może w innych firmach przyzwyczaił się do innych norm postępowania z
    narzędziami pracy w postaci komputerów.

    Ja np. dostałem czysty komputer, a rezultaty prac regularnie przesyłam
    do archiwum oraz na życzenie do innych zainteresowanych moimi projektami
    i uprawnionymi do zapoznawania się z nimi.

    Jeśli ewentualnie odchodząc nie przywróciłbym komputera do stanu sprzed
    wydania go mi jako narzędzia, to tylko z lenistwa. Zwłaszcza że mam na
    tyle miłą sytuację, że nie muszę pracować na tym samym systemie co
    reszta, więc zainstalowałem sobie to co chciałem i inni mieliby problem,
    jak w tym systemie pracować. I żeby wszystko było porządnie zrobione i
    ktoś inny mógł na tym komputerze pracować, musiałbym przywrócić obraz
    dysku sprzed jego przejęcia (co notabene już raz robiłem, bo komputer
    musiałem komuś innemu "pożyczyć" na kilka dni).