    Date: Thu, 23 Dec 2010 10:49:26 +0100
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie L4 czy mogłem pracować?

    > Różne mogą być sytuacje. Jest to poświadczenie nieprawdy.

    Przecież była rano w pracy, wtedy się podpisał. Jakie poświadczenie
    nieprawdy?? Na zwyczajowej liscie obecności (druczek do kupienia w
    papierniczym, wszystkie wyglądają tak samo) nie ma miejsca na rejstrację
    wcześniejszych wyjśc itp. zdarzeń w ciągu dnia.

    A jak maja np. rejestrację elektroniczną to wiadomo kto kiedy wyszedł i
    kiedy wrócił.

    > Powiedzmy, że nauczyciel podpisuje się w dzienniku, a następnie zostawia
    > dzieci bez opieki?

    Za zgodą dyrektora? No to nauczyciel jest czysty.
    Ale fajna szkoła...

    > Albo gość w tym czasie włamał się do sąsiada, a jak
    > przychodzi policja, to pracodawca pokazuje listę, że był w pracy....

    Bareja wiecznie żywy.
    A jakby tam był dom starców. I jakby tam przechodziła wasza matka...

    > No jeżeli ktoś jest niezdolny do pracy, to dopuszczenie go może być
    > negatywne.

    Akurat w tym wypadku nikt nikogo nie dopuścił, pracodawca nie potrącił
    pracownikowi wynagrodzenia za nieusprawiedliwioną nieobecność przez
    CZĘŚĆ dnia. I tyle.

    > No właśnie. A jeśli biegunka to wynik choroby, którą można kogoś
    > zarazić? Już miewałem ocenione na wirusowe choroby powodujące biegunkę.
    > A jeśli ktoś z atakiem korzonków obsługuje maszynę i spowoduje wypadek.

    A jak ma to wszystko na raz, nie zwolni się i NIE pójdzie do lekarza?
    Pracodawca powinien właściwie wymagać aktualnych badań codziennie przed
    dopuszczeniem pracowników do pracy.
    Ktoś może przyjść z grypą a ktoś nawet z gruźlicą! Aktualne
    prześwietlenie płuc należy mieć zawsze przy sobie!

    Pracownik to jest dorosły człowiek i zasadniczo sam decyduje, czy czuje
    się dość dobrze, żeby przystąpić do pracy. Jakąś odpowiedzialność musi
    za siebie wziąć.

    Niedawno się oburzałeś na obowiązkowe okresowe badania lekarskie.

    > Bez szczegółów ogólnie ciężko zapewne ocenić, ale ja widzę (przynajmniej
    > życiowo) przeciwskazania w niektórych przypadkach.

    Beka to się z konkretnego przepisu, nie z "życiowości".
    To jeszcze prawo rzymskie - nie ma kary bez przepisu prawa.
    Więc pytam - za co beknie?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813