  • Data: 2006-11-06 11:53:22
    Temat: Re: Znalezienie amunicji
    Od: "Mazi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    [ciach]

    Art. 263.
    § 2. Kto bez wymaganego zezwolenia posiada broń palną lub amunicję, podlega
    karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Wydaje mi sie, ze w moim przypadku nie bylo to posiadanie - wyciagnalem i
    oddalem do najblizszej jednostki Policji (patrolu).

    A koledzy nurkowie podeslali mi cos takiego:

    "W razie znalezienia rzeczy, której cechy zewnętrzne lub umieszczone na
    niej znaki szczególne wskazują, że stanowi ona sprzęt lub ekwipunek
    wojskowy, oraz w razie znalezienia dokumentu wojskowego, a w szczególności
    legitymacji, książeczki lub zaświadczenia wojskowego, karty powołania albo
    mapy wojskowej, znalazca powinien niezwłocznie oddać znalezioną rzecz lub
    dokument najbliższej jednostce Policji".

    "Znalazca powinien też oddać najbliższej jednostce Policji rzecz, której
    posiadanie wymaga szczególnego zezwolenia organów państwowych, jak broń,
    amunicja, materiały wybuchowe, aparatura radiowo-nadawcza oraz znalezione
    dowody osobiste, tymczasowe zaświadczenia tożsamości, paszporty i
    dokumenty podróży".

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 14 czerwca 1966 r. w sprawie rzeczy
    znalezionych.