    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazłem se motocykl
    Date: Wed, 16 Aug 2023 22:46:08 +0200
    <ubidhn$736$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <2w3DM.489443$tTKa.286161@fx10.ams1>
    <ubikgq$aoi$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1axv3gh2xtgw8$.1foevd2c10hqk.dlg@40tude.net>
    <ubj0h0$hoj$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <aeb8eyz4wulq$.sdn3xmol5367$.dlg@40tude.net>
    <ubj7g3$j2u$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <ubjbef$o08$1$RTomasik@news.chmurka.net>

    > Rok stał. Gość przejeżdżał i widział. Skoro jest hobbistą, to zwracał
    > uwagę.

    To w końcu uważasz że jest hobbystą i wpakował się w kabałę czy że jest
    cwaniaczkiem? Bo ja mam mieszane uczucia - z jednej strony wyglądał
    jakby nie uważał że robi coś złego, z drugiej co zamierzał zrobić z moto
    bez papierów? Wcześniej przychylałem się do wersji pierwszej - im dłużej
    cię czytam tym bardziej mi ona nie pasuje.

    > Możliwości jest wiele, ale tak pokrótce:
    >
    > 1) Okup za wskazanie miejsca - najłatwiejsze pieniądze.

    IMHO za gruby plan jak na parę stówek. Ryzyko ogromne i źle się skończył.

    > 2) Sprzedaż bez papierów, bo zabytek kolekcjonerom. Oni postawią w
    > jakimś muzeum czy innej wystawie - kto sprawdza, czy eksponat nie
    > kradziony?

    Bez przesady - aż taki unikat to to nie jest i można takie kupić za
    kilka tysi.

    > Albo mają taki motocykl, ale już stary, to ten skanalizują na
    > części.

    Ma naprawdę fajną wirażkę. Ale to zupełnie inny motocykl.

    > 3) Rozbiórka na części do naprawy innych motocykli.

    To ma sens. Tylko nie pasuje mi że wszystko łącznie ze śrubkami trzymał
    ładnie spakowane w walizeczce. Jakby miał to pchnąć na częsci to by
    śmieci po prostu wyrzucał. Nie wyglądało to też na dziuplę, a przecież
    dziupli by w pół dnia jak się gnój zrobił do zera nie wyczyścił. IMHO
    naprawdę chciał go zrobić.

    > 4) Kolekcjoner, któremu wszystko jedno. Będzie jeździł na pokazach i
    > zlotach.

    Zupełnie nie pasuje. Sam ma lepszy.

    > Tam mało kto sprawdza numery, bo poza drogą publiczną. A na
    > pokazy zawozi wiele motocykli na jakiejś lawecie

    Łot?

    > 5) Przeróbka na coś, co nie jest motocyklem formalnie - przykładowo
    > wystrój PUBa dla motocyklistów.

    Też nie bardzo...

    > Jak pisałem już, nie mam absolutnie żadnych pretensji do Ciebie, że
    > zrobiłeś to, co zrobiłeś by odzyskać motocykl. Ale jakbyś mniej zadymy
    > zrobił, to można było poobserwować warsztat. W nocy podrzucić małego
    > GPS-a i popatrzeć, gdzie pojedzie motor, bo być może tam by się całe
    > muzeum znalazło.

    Mają gościa u siebie - jak coś ma na sumieniu to się rozpruje.

    > Cieszę się Twoją radością z odzyskania artefaktu. Życzę większego
    > zaufania do Policji.

    Będzie ciężko. Choć im dalej sprawa idzie tym policjanci jakby
    kompetentniejsi i bardziej przyjaźni. Każdy kolejny sprawia wrażenie
    jakby mu bardziej zależało niż poprzedniemu. Mam taką teorię, że ci na
    dole mają po prostu odsiać mniej zdeterminowanych - a ci dalej to po
    prostu robią co do nich należy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!