    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Fri, 8 Sep 2023 11:11:28 +0200
    <ud05je$gh7$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ud1pqb$stm0$1@dont-email.me>
    <ud26hp$3hs$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud2muo$fbr$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud2vdr$lan$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud3tff$co4$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud4rao$s7n$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud55u3$26i$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud58cq$3cn$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <zuvJM.475989$4yJ9.396986@fx12.ams1>
    <ud6o22$uqn$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <s9QJM.408974$E3C1.295276@fx08.ams1>
    <ud9ju7$ke1$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <BGaKM.621083$8O5b.279259@fx15.ams1>
    <udbqip$t5c$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <UgfKM.510678$4yJ9.146756@fx12.ams1>
    <udc1ka$rr$1$RTomasik@news.chmurka.net> <GitKM.5724$NSo2.5095@fx13.ams1>
    <%1wKM.16$zs26.0@fx04.ams1>

    On Fri, 08 Sep 2023 02:54:51 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > Odnosnie winy w przypadku złamania przepisów:
    > https://tvn24.pl/olsztyn/olsztyn-jechal-ze-srednia-p
    redkoscia-174-kmh-zginelo-rodzenstwo-uslyszal-wyrok-
    11-lat-wiezienia-7332276

> [...]
    > wypadku, w którym zginęło rodzeństwo - kobieta w wieku 23 lat i jej
    > 25-letni brat. Z ustaleń śledczych wynika, że mężczyzna jechał ze
    > średnią prędkością 174 kilometrów na godzinę.
    > [..]
    > "Chociaż, co do zasady, zawracająca samochodem 23-latka powinna upewnić
    > się, czy manewr można wykonać bezpiecznie, to w tym przypadku, jak
    > ocenił biegły, nie mogła przewidzieć, że auto jadące z naprzeciwka
    > zbliża się tak szybko. Stąd też prokuratura uznała, że kobieta nie
    > przyczyniła się do spowodowania wypadku"

    Ale doczytajmy
    "Do wypadku doszło 11 listopada 2021 roku około godziny 19 w
    Olsztynie, u zbiegu ulic Bałtyckiej i Rybaki.
    23-letnia kierująca autem marki Audi A6 zawracała na skrzyżowaniu w
    niedozwolonym miejscu, gdy z impetem uderzyło w nią jadące z
    naprzeciwka audi a8. Oprócz kobiety zginął też pasażer, jej 25-letni
    brat.

[...]

    no coz, 174 to troche szybko, jak na miasto.
    Ulica co prawda peryferyjna, szeroka, ale wyraznie zabudowana
    i troche krótka - gdzie on sie tak rozpędził?
    Poza tym wyrok taki wysoki za ucieczkę z miejsca wypadku.

    Ale ale ...
    -jak ona jechala i zawracała? Ja tu nie widzę zakazu
    https://goo.gl/maps/UDv7DMSAXaeyrBjG9

    -wjechal jej w prawy bok. Normalnie taki manewr robi sie dość szybko -
    może ze 2 sekundy auto jest torze kolizyjnym.
    co oznacza, ze:
    a) wyjechala, jak on był już bardzo blisko, i nawet jakby jechal 50,
    to by co najmniej wymusiła pierwszenstwo,
    albo
    b) wyjechała jak on był daleko, wtedy spokojnie zawraca, zaczyna sie
    rozpędzać ... a ten drugi nie daje rady zahamowac i wali ... w
    bagażnik.

    Chyba ze jechala Baltycką, popatrzyla przed siebie, zadnego samochodu
    w poblizu, zaczęla ostrożnie zawracac ... ostroznie wiec powolutku,
    i juz sie nie upewnila przy wyjezdzie na drugą jezdnie, że nadal nikt
    nie jedzie.

    -jak oni mu ustalili te 174km/h? Z drogi hamowania, monitoringi jakies
    po drodze były?

    - bo jesli tak wygląda samochod po zderzeniu z predkoscią 174km/h
    https://tvn24.pl/trojmiasto/olsztyn-jechal-zpredkosc
    ia-190-kmh-zginelo-rodzenstwo-ruszyl-proces-kierowcy
    -6120923
    to ja gratuluje audi.

    -ups - auto ofiary to też audi :-(

    -tak naprawde to sporo mniej efektywnie, bo drugie auto odskakujące
    mocno dzieli predkosc

    -skad w artykule powyzej 190km/h? To juz rusza proces, wiec powinni
    miec komplet ekspertyz

    -z ust repotera "po analizie monitoringow" biegli ustalili, ze zaczął
    hamować na 1.5s przed zderzeniem".

    No i nie wiem - podziwiac audi, ze kierowca po zderzeniu z predkoscią
    174km wychodzi cały z wypadku, czy to efektywnie tylko ~80km/h ...

    J.