    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Tue, 29 Aug 2023 18:07:30 +0200
    <ucfbn2$nsb$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ucfkai$16hda$1@dont-email.me>
    <ucgipg$kho$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <LcRGM.363374$mIIb.59162@fx11.ams1>
    <uchq30$b9h$1$RTomasik@news.chmurka.net> <uckv5g$29r04$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <ucl3u0$2al08$1@dont-email.me>

    On Tue, 29 Aug 2023 17:47:11 +0200, Kviat wrote:

    > Aha. Czyli nie można zapierdalać i być pijanym tylko tam, gdzie jest
    > przejście?

    Jakos tak. Trafisz pieszego i nieszczescie gotowe :-)

    Ale mozna spojrzec na Niemcy - pierwszenstwo pieszego ograniczone,
    na wiekszosci przejsc swiatla, a takich bez swiateł to bardzo mało ...
    wiec pieszy przechodzi bez przejscia i ochrony nie ma.

    > To dlaczego w miastach, tam gdzie nie ma przejść, zrobili ograniczenia
    > prędkości? No bo skoro są miejsca gdzie nie ma przejść i kierowca ma
    > pierwszeństwo, to dlaczego nie można tam jechać 300 km/h (i być
    > najebanym...)?

    Zupelnie nie wiadomo po co - patrz na filmy Froga :-)

    > Aha. Czyli tam, gdzie nie ma przejść, można jeździć z zamkniętymi oczami?
    > Czy może tam, gdzie nie ma przejść, kierowcy tracą zdolność widzenia, a
    > jak dojeżdżają do przejścia, to odzyskują?
    > Tak oczy działają?

    Na zwyklej drodze/jezdni kierowca ma zachować zwykła ostrożnosć.
    Na skrzyzowaniach, przejsciach, itp - "szczególną"

    > To może niedowidzących trzeba leczyć terapią "na przejście dla
    > pieszych", skoro przejścia dla pieszych tak cudownie na wzrok
    > działają... w mieszkaniu namalować im przejście dla pieszych i od razu
    > będą lepiej widzieć.

    albo wszystkie ulice w zebry pomalowac ...

    > Te przejścia dla pieszych, to chyba są jakieś magiczne... przywracają
    > wzrok, skracają drogę hamowania...

    Teraz takie przepisy, ze jak widzisz przejscie, to musisz patrzec po
    chodniku.
    A jak przejscia nie ma, to nie musisz.

    > Przed przejściem da się wyhamować z 50 km/h,

    Skoro zwolnic przed przejsciem, to z 49 lub mniej :-P

    > a gdy nie ma przejścia, to się nie da...
    > Cud.

    Nie - tylko wydłużenie dystansu.

    J.