    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Tue, 29 Aug 2023 17:37:00 +0200

    On Tue, 29 Aug 2023 16:49:00 +0200, Kviat wrote:

    > Szkoda, że nie pokazuje ci 200 metrów...
    > Napraw sobie kalkulator.
    > https://www.autocentrum.pl/publikacje/porady/droga-h
    amowania-a-predkosc/

> [...]
    > samochód poruszający się z prędkością 30 km/h zanim zacznie naprawdę
    > hamować przejedzie jeszcze 7 m! Ten sam samochód jadąc z prędkością 60
    > km/h zanim zacznie hamować przejedzie 13 m."

    > "Natomiast liczne badania, doświadczenia i raporty z miejsc zdarzeń
    > pokazują, że w obszarze zabudowanym kierowca dostrzega pieszego mniej
    > więcej w odległości 36 m przed pojazdem. Czyli jadąc szybciej niż 50 -
    > 60 km/h nie ma absolutnie żadnych szans na wyhamowanie! Warto mieć to na
    > uwadze za każdym razem, gdy w obszarze zabudowanym mamy ochotę mocniej

    Taa, pytanie czy piesi o tym wiedzą. Bo jak taki wejdzie znienacka,
    w mniejszej odległosci, to i 50km/h nie wystarczy.

    https://youtu.be/IXG7WeBRWmA?t=24

    to było jeszcze na starych przepisach.

    > http://azhamulce.pl/droga-hamowania-samochodu-roznyc
    h-nawierzchniach/
    > "Przeciętny kierowca reaguje w czasie około 1,5 sekundy od chwili
    > identyfikacji zagrożenia."

    Tylko widzisz - tu juz jest 1.5s, a nie 0.8.
    I coraz blizsze jest te Robertowe 42m.

    Przy czym wydaje mi sie, ze tu jest błąd - "od chwili identyfikacji
    zagrozenia" ... to jakis kiepski refleks ma ten kierowca.

    Ale jak ci na jezdnie wejdzie jakis pieszy, po nocy, ciemno ubrany,
    moze jeszcze w lekkiej mżawce ... to czy 1.5s starczy na
    zidentyfikowanie zagrożenia?

    > "Jeśli więc porusza się autem z prędkością średnią 70 km/h, to zanim
    > zareaguje, zdąży przejechać około 30 metrów.
    > Najlepsi, najbardziej doświadczeni kierowcy reagują w pół sekundy, a i
    > tak pokonują wówczas dystans około 10 metrów."
    >
    > (CZYLI DLA 50 km/h WYCHODZI ok. 21 m - dla 1,5 sek)
    >
    > Droga hamowania auta osobowego na suchym, równym odcinku asfaltowej
> [...]

    Plus "identyfikacja zagrozenia", plus "czas zadzialania hamulców".

    Ale autobus z filmu ... około 30m ?

    J.