    From: demicron <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znaki towarowe Adidas, Nike itd jak to właściwie jest?
    Date: Sun, 17 Jun 2007 22:42:18 +0200

    Dnia Sun, 17 Jun 2007 20:57:49 +0200, kasiamach1 napisał(a):

    > 1. W jakim zakresie mogę używać znaków towarowych producentów moich
    > butów (logo adidas, Nike itd.)?
    > Czy mogę umieścić znak firmowy na:
    > Kasetonie zawieszonym nad sklepem?
    > Bannerze reklamowym zawieszonym przy drodze?
    > Torbach w których pakuję towar w sklepie?
    > Stronie internetowej sklepu?
    > Wizytówkach sklepu?
    Na wszystkie pytania: Bez zezwolenia nie.

    > 2. Jak wygląda sprawa jeśli chcę zamieścić w ww. sytuacjach zdjęcie
    > butów, które sprzedaję u siebie w sklepie z widocznym logiem producenta...?

    Z tym nie ma problemu, możesz pokazywać zdjęcia towaru, jeśli ma to na celu
    jego sprzedaż.

    > Słyszałam o przypadku wezwania przez firmę Nike polska sp zoo do zdjęcia
    > kasetonu z logiem Nike - sprzedawca towaru kupował buty Nike za granicą
    > - nie od polskiego przedstawicielstwa. Pomimo odmowy sprawa nie została
    > przez Nike skierowana do sądu.

    Tu jest inna sytuacja. Wywieszenie loga na sklepie jest promocją nie tyle
    towaru co sklepu, a tego już bez zezwolenia nie wolno robić. A to że Nike
    nikogo nie pozwał to rozsądne z jego strony, co nie znaczy, że nie mógł.

    > Jaki ma sens zawieranie takiego zastrzeżenia jak na tych stronach (na
    > samym dole):
    > http://www.but1.pl/ czy http://totalsport.pl/

    Podkreślenie, że pokzauje się towar producenta, a nie promuje swój sklep.