  • Data: 2007-06-19 15:49:31
    Temat: Re: Znaki towarowe Adidas, Nike itd jak to właściwie jest?
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    demicron dość niespodziewanie napisał(a):

    > Art. 156. 1 "Prawo ochronne na znak towarowy nie daje uprawnionemu
    > prawa zakazywania używania przez inne osoby w obrocie:
    > 3) zarejestrowanego oznaczenia lub oznaczenia podobnego, jeżeli
    > jest to konieczne dla wskazania przeznaczenia towaru,..."
    >
    > Rodzi się tylko jedno pytanie: czy koniecznie trzeba się posługiwać
    > znakiem Nike, aby wskazać przeznaczenie butów?
    >
    > Jednak patrząc na to rozsądnie, chyba muszę Ci przyznać racj,e

    A ja się nie zgodzę. Zacytowany przez Ciebie przepis stosuje sie np. do
    cześci zamiennych, a nie do towarów gotowych. Natomiast wywieszanie loga
    producenta jest IMHO posługiwaniem sie znakiem w celu reklamy, a wiec jak
    najbardziej objęte wyłącznoscią

    Co do tych sklepów z butami - ja też znam trochę sprawę z praktyki, po
    prostu pelnomocnikom tych firm nie każda sprawe chce sie wytaczać. Maja dość
    spraw z podrobkami, więc jesli sklep sprzedaje oryginalne wyroby, to machają
    ręką. Ale gdyby im się nudziło, to moim zdaneim zakaz używania znaku w
    formie reklamy wywalczyłoby się przed sądem

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: Rumpel.Roman
    C Hollywood Homicide