eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZmiana formy wlasnosci - spoldzielcze-wlasnosciowe -> pelna wlasnosc › Re: Zmiana formy wlasnosci - spoldzielcze-wlasnosciowe -> pelna wlasnosc
  • Data: 2011-06-08 10:11:37
    Temat: Re: Zmiana formy wlasnosci - spoldzielcze-wlasnosciowe -> pelna wlasnosc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Jun 2011, badzio wrote:

    > Poszedlem dzis do spoldzielni, pani mi powiedziala ze spoldzielnia
    > zlozyla wniosek o wykup gruntu, moj wniosek spowoduje zablokowanie
    > ich wniosku.

    Jeśli jest wielu właścicieli wyodrębnionych lokali, z mocy prawa
    są oni współwłaścicielami budynku i tworzą odrębny twór prawny
    pt. "wspólnota mieszkaniowa", uprawniony do reprezentacji
    właścicieli, przynajmniej w niektórych sprawach.
    W innych sprawach muszą wszyscy zająć stanowisko.
    Zastrzegam że nie mam pojęcia czy dla sp-ni jest jakiś wyjątek
    (np. w prawie spółdzielczym), ale co do zasady "pani" może
    mieć rację: jeśli wystąpiła spółdzielnia, to zakup przez inny
    podmiot spowoduje stosik "papierkologii", jak sądzę większy
    niż rezygnację z wniosku i złożenie go na nowo (już wraz
    z nowym współwłaścicielem).

    Może ktoś skomentuje, ale na mój gust wygląda prawdopodobnie.

    > I ze jesli sie wstrzymam ze swoim wnioskiem, to po zakonczeniu
    > sprawy przez spoldzielnie bede mogl otrzymac prawo wlasnosciowe do lokalu + gruntu

    s/mógł/musiał/
    :D

    Status gruntu jest nierozerwalnie powiązany z całym budynkiem,
    nie może być różny dla różnych lokali.
    A przynajmniej "nie powinien" :P
    Albo wszystkie lokale mają "przypisany" udział w użytkowaniu
    wieczystym, albo we własności gruntu.

    > Moze cos pomieszalem?

    Sądzę że nie.

    pzdr, Gotfryd