eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZmiana decyzji sadu przez ujawnienie testamentu po uplywie roku - jak interpretowac Art. 679. §? › Re: Zmiana decyzji sadu przez ujawnienie testamentu po uplywie roku - jak interpretowac Art. 679. §?
  • Data: 2006-12-17 21:04:49
    Temat: Re: Zmiana decyzji sadu przez ujawnienie testamentu po uplywie roku - jak interpretowac Art. 679. §?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sevi napisał(a):

    > Moja watpliwosc dotyczy kwestii czy wdowa po najmlodszym synu może
    > wnosic o zmiane stwierdzenia nabycia spadku powolujac się na
    > testament, który istnieje od 1988 roku a nie był wczesniej ujawniony?

    Wnosić może, ale przegra. Ma głupiego adwokata.

    2001.03.21 uchwała SN III CZP 4/01 OSNC 2001/10/144

    Przepis art. 679 § 1 zdanie drugie k.p.c. ma zastosowanie do
    spadkobiercy uczestnika postępowania o stwierdzenie nabycia spadku, w
    razie zatajenia przez tego uczestnika istnienia testamentu.

    2001.01.26 postanow. SN II CKN 784/00 OSNC

    Ograniczenie przewidziane w art. 679 § 1 zdanie drugie k.p.c. dotyczy
    także spadkobiercy uczestnika postępowania o stwierdzenie nabycia spadku.

    Dodatkowo nie podałaś kiedy zmarł pierwszy spadkobierca. Na taką wdowę
    przyda się art. 928 §1 pkt 3 kc, z tym że tam jest termin określony w
    art. 929 kc. Jeśli termin byłby zachowany to można tę wdowę pozbawić
    jeszcze tej 1/4.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam