  • Data: 2003-06-19 20:25:32
    Temat: Re: Zlot, niepełoletni i lokale typu PUB...
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yano" <y...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:bcsaos$5d2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Rozumiem, że barman nie może takiej osobie sprzedać piwa,
    > ale czy ja jako pełnoletni mogę takiej osobie piwo postawić?
    > Zakładam, że osoba jest trzeźwa a będzie to jedno piwo.

    Art. 208. KK
    Kto rozpija małoletniego, dostarczając mu napoju alkoholowego, ułatwiając
    jego spożycie lub nakłaniając go do spożycia takiego napoju, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    > Analogicznie, jeśli ja jako ojciec wezmę swojego powiedzmy 12-letniego
    > syna do jakiegoś lokalu (bo mu obiecałem, w nagrodę, z innego powodu) i
    > dam mu się napić piwa (niekoniecznie 0%) to czy popełniam wykroczenie?

    Też mi nagroda... Wolałbym gotówkę ;-P
    Zresztą to IMHO niewłaściwe warunkowanie: alkohol == nagroda.