    From: "Tomek" <...@...c>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgloszenie Wspolnotowego Znaku towarowego
    Date: Thu, 5 Feb 2009 17:58:23 +0100

    news:pan.2009.02.05.14.52.17@rudak.org...
    > Oczywiście, na stronie i w jakimś dzienniku OHIM bodajże. Aha i
    > dostaniesz pismo z wezwaniem do zapłaty.

    Podobno teraz nie wzywają. Rozpisują sie o tym w istrukcji i w UPRP mnie
    otrezgali, że opłatę za wniesienie (900 EUR) mam zapłacić bez wezwania (na
    ich konto i informują, że muszę pokryć wszystkie koszty przelewu, również
    opłaty ich banku - miło...), bo oni sami nie wezwą, tylko wniosek odrzucą.
    Podobno jest na to czas 30 dni od daty złożenia wniosku. Dopuki nie dostaną
    kasy, palcem nie ruszą. Ja chcę im wysłać potwierdzenie przelewu razem z
    wnioskiem.
    I dopiero po przyznaniu ochrony (jak piszesz 2-3 lata ...) wzywają do
    wniesienia opłaty za ochronę (850 EUR na 10 lat).

    Zastanawia mnie tylko ile się czeka na opublikowanie. Po złożeniu wniosku
    muszę się jeszcze postarać o kody EAN13, projekt etykiety, no i zgodę na
    wrpowadzanie produktu do obrotu na terenie UE. Potem mogę zacząć, mam
    nadzieję, że do tego czasu opublikują.

    > Uważaj, bo na tym żeruje mnóstwo figurantów, którzy wysyłają jakieś lewe
    > faktury. To są głównie "rejestratorzy" ze Szwajcarii i USA.

    Wielkie dzięki.

    Trochę nie na temat, ale tak mi się przypomniało. Chciałem wyglądać na firmę
    która nic nie ukrywa i na swojej stronie internetowej umieściłem skany
    swoich dokumentów firmowych. Długo nie musiałem czekać jak dostałem fakturę
    od operatora komórkowego (ktoś wziął sobie 5 aparatów za 1 zł podpisując
    umowę na 2 lata), no i od innej firmy fakturkę na 3 tys zł za inne usługi.
    Wyjaśniania, pisania, policja, itp. Skany usunąłem. Dziwi mnie tylko jak
    ludzie dają się nabrać na kserówki.

    > Dostaniesz pismo z OHIM.

    No to się zastanawiam czy firma z Niemiec nie wniesie sprzeciwu. Mają
    zastrzeżone dokładnie takie samo słowo (znak słowny) jakiego ja chcę użyć w
    znaku graficznym ale dla zupełnie innych klas towarowych, zupełnie inne
    branże.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Tomek