    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 10 Feb 2012 17:57:12 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zgłaszanie uwag do realizacji umowy

    On Thu, 9 Feb 2012, Massai wrote:

> [...]
    [...]
    > W przypadku glazury zwanej flizami:
    > zapiszesz w umowie że ma być położona "równo". Ale to za mało - bo niby
    > co to znaczy równo? widziałem płyty terakotowe o wymiarach 0.5 m na 1
    > m, położone tak że można było się na nich potknąć.
    > Trzeba by określić dopuszczalną różnicę w mm pomiędzy powierzchniami
    > sąsiednich płytek - co znów nie zabezpieczy przed "górami i dołami".
    > Określić dodatkowo odchyłkę od powierzchni na całej ścianie?

    Tak, albo na konkretnej długości: "twarda prosta listwa o długości
    150 cm przyłożona w dowolny sposob do omawianej powierzchni nie może
    odstawać w dowolnym miejscu więcej niż 0,4 mm" :>

    > Kolejny problem - nierówne płytki.

    Wychodzi na to, że opisujesz iż wykonawca metodą "człowiek uczy
    się na błędach" doskonale zna listę tych rzeczy, które trzeba
    by ująć :)

    Z braku ścisłych regulacji pozostaje zapis ogólny z KC o "przeciętnej
    jakości" i powoływanie biegłych :[
    Przyjdzie później taki od "działań na szkodę GNU"... ;)

    > I, jak to mawiają doświadczeni prawnicy, jak ma być dobrze między
    > stronami, to umowa niepotrzebna. A jak ma być źle - to żadna umowa nie
    > zabezpieczy w 100%.

    Co prawda to prawda.

    pzdr, Gotfryd