    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zerwanie umowy najmu PILNE!
    Date: Fri, 28 Sep 2007 14:22:50 GMT

    > Ależ dobrze gadasz.
    > Mieszkać nie musi.
    > Wyprowadzić też się może.
    > Tylko coś starannie omijasz sprawę pieniędzy ;)

    Nieprawda:)

    > Prawo przewiduje również to, że jak z dnia na dzień wypowiesz umowę
    > to właściciel ma kłopot ze znalezieniem kolejnego chętnego.
    > Wypowiedzieć więc MOŻESZ, ale ZAPŁACIC trzeba tyle ile ustalono w umowie
    > *na taki wypadek*.
    > Jak np. ustalili, że wypowiedzenie ma być na 2 miesiące przed
    > zakończeniem umowy, to zapłata należy się tak *jakby* się mieszkało.
    > Nie płaci się za fakt mieszkania, a za wynajmowanie, za to że MOZNA
    > w danym miejscu mieszkać.

    Ale z tego co mi sie wydaje, to okres wypowiedzenia nie jest jednoznaczny z
    placeniem za ten czas!?! Inaczej nazywalo by sie to depozytem lub czyms
    podobnym. On daje np. teraz wymowienie, i tyle, jedynie co z tego
    miesiecznego okresu wynika, to to, ze wlasciciel mieszkania nie moze go w
    ciagu miesiaca wywalic. Nie znam sie jak napisalem wyzej, ale wydaje mi sie,
    ze to wlasnie tak dziala. Przynajmniej w UK tak to dziala a UK jak i Polska
    sa w UE czyli te prawa powinny byc zblizone w choc w czesci ujednolicone.

> [...]
    > dosłownie za nic, darowizna to się nazywa i też jest OBOWIĄZUJĄCE jak
    > ktoś dopilnuje formy zawarcia :>
    > Jak podejrzewam cały problem w tym, że warunki zapłaty (m.in. okres
    > wypowiedzenia) są spisane, zaś jak najemca sam pisze - oświadczenie
    > o sposobie korzystania wziął "na gębę".
    > Jak na mój gust, jak właściciel mówił że jest "osobne wejście" to
    > należało tego domagać się w umowie, bo tak nic nie wywalczy :(

    > Możesz.
    > Tylko za to za co WCZEŚNIEJ się zobowiązałeś zapłacić masz zapłacić.
    > A płaci się za wynajmowanie lokalu, nie za mieszkanie w nim!

    Ale on zaplacil jak sadze za miesiac z gory, a to ze sie teraz wyprowadza to
    nie widze by napisal iz, musi doplacic do pelnego miesiaca wypowiedzenia czy
    cos tam. Jak wyzej napisalem, od tego pobiera sie depozyty.
    On wyprowadza sie dzis i od dzis juz nie placi, przecie nie naciaga
    wlasciciela mieszkania bo je zostawia gotowe do wynajmu nastepnemu
    lokatorowi.
    A jeszcze jedno, jak juz napisalem umowy lojalnosciowe wobec np. tpsa czy
    tym podobne sa zupelnie inna sprawa niz wynjecie mieszkania, tak samo masz z
    kredytami na dom i zwylkymi konsumpcyjnymi.