eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZdjęcie simlocka a utrata gwarancji › Re: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
  • Data: 2008-11-07 19:35:54
    Temat: Re: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 7 Nov 2008, FlashT wrote:

    > Witam,
    > Jak z prawnego punktu widzenia ma sie zdjecie simlocka z telefonu
    > komorkowego do utraty gwarancji?

    Tak, że warunki gwarancji można ustalić DOWOLNIE.
    Włącznie z tym, ze zwrot ma się odbyć w fabrycznym opakowaniu
    (i tu jest często popełniany błąd, bo gryzipiórkom nie chce
    się rzetelnie rozróżnić sposobów reklamacji i wciskają jakoby
    "gwarancja obowiązywała bez opakowania" mimo że sprzedawca
    uważa inaczej).

    > Moze konkretnie:
    > Telefon (PDA) HTC Touch Diamond - simlocka zdejmuje sie poprzez wgranie
    > odpowiedniego programu na komorke a pozniej przywrocenie ORYGINALNEGO (czyli
    > takiego, ktory jest w nie rebrandowanych wersjach) softu telefonu.
    >
    > I dlaczego niby mialoby to sie wiazac z utrata gwarancji? Przeciez prawo UE
    > mowi wyraznie, iz na kazdy produkt musimy dostac gwarancje 2 letnia

    Odczep się od prawa UE, jak szukasz flejma dotyczącego kulawych tłumaczeń
    to przejrzyj .pregierz - chyba tam widziałem rozważania o "stanach
    zjednoczonych ameryki PÓŁNOCNEJ" (w urzedowym dokumencie, tudzież
    z pytaniem czy o USAN chodzi ;))

    Reklamacja z tytułu NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ jak najbardziej opisana
    jest innymi warunkami i nie ma NIC wspolnego z tym, co w polskim
    prawie oznacza "gwarancja".
    To są RÓZNE PODSTAWY DO REKLAMACJI.

    Zupełnie osobną sprawą jest, że jeśli instrukcja użytkowania
    nie dopuszcza takiej manipulacji, to NIE DOPUSZCZA i tyle,
    zaś użycie niezgodne z przeznaczeniem nie pozwala na powoływanie
    się później na "niezgodność z umową" (no jak klient zawarł
    konkretną umowę a później jej NIE PRZESTRZEGAŁ, to niby
    jak uznać że to sprzedawca jest winien niezgodności?)

    IMVHO - i wyszło to przy którejś innej dyskusji :) - dla
    sprzedawcy, dostawcy i producenta (którzy "łańcuszkiem"
    odpowiadają z ustawy "konsumenckiej") lepiej by było
    jakby instrukcja *nie* była częścią umowy gwarancyjnej :>
    (zdejmowanie simlocka powinno być zabronione "tak
    w ogóle", razem z zakazem wrzucania do ognia, wyrzucania
    luzem na śmieci itepe - choć kazdy zakaz z innej
    przyczyny).

    Osobna sprawa to ew. *udowodnienie* że tam był inny
    firmware :P

    > A moze to tylko taki "straszak" na klientow zeby nie zdejmowali sobie
    > simlockow, w ogole sprzeczny z prawem?

    IMHO - nie.
    Jak ktoś nie chce reklamować później towaru to może sobie "zdjąć".
    Chce zachować możliwość reklamacji - niech się trzyma umowy.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1