  • Data: 2006-11-14 13:08:27
    Temat: Re: Zdjęcia
    Od: ps <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Henry (k) napisał(a):
    (..)
    > to co już jest w gablocie. W tym przypadku de facto nie
    > wykonują w związku z tym żadnej dodatkowej pracy więc
    > i dodatkowa opłata się nie należy.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Henry

    No właśnie sobie czytam, i widzę takie coś:
    Art. 25.
    1. Muzeum może pobierać opłaty za przygotowanie i udostępnianie zbiorów
    w celu kopiowania muzealiów albo sporządzania reprodukcji lub
    fotografii, a także za wypożyczenie do ekspozycji muzealiów znajdujących
    się w jego posiadaniu.

    Czyli teoretycznie może, bo przecież ktoś to przygotował.. ;-)

    Ale niespecjalnie rozumiem to:
    Art. 25a.
    1. Wizerunki muzealiów mogą być utrwalane i przechowywane na
    informatycznych nośnikach danych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17
    lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
    zadania publiczne (Dz.U. Nr 64, poz. 565).
    2. Muzeum może pobierać opłaty za udostępnianie wizerunków muzealiów z
    wykorzystaniem informatycznych nośników danych. Bezpośredni dostęp do
    wizerunków muzealiów drogą elektroniczną jest bezpłatny.

    Czy to ma znaczyć, że za free mi dadzą wszystkie wizerunki muzealiów? :)