  • Data: 2006-11-14 21:56:26
    Temat: Re: Zdjęcia
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    G.R. wrote:

    > Możesz, ale niektóre muzea pobieraja opłatę za możliwość robienia zdjęć np.
    > Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie.

    To właściwie istnieje siłą bezwładu i przyzwyczajenia.

    A formalnie żadne muzea ani wystawy nie mają możliwości zakazania
    robienia zdjęć, zrewidowania zwierzających ani niewpuszczenia kogoś
    tylko dlatego, że ma widoczny aparat. Nie mają też żadnych mechanizmów
    prawnych pozwalających na uniemożliwienie robienia zdjęć ani tym
    bardziej na zmuszenie do zniszczenia zdjęć już zrobionych.

    Powiedzmy: wchodzę, wyjmuję aparat, robię zdjęcie (dla ustalenia uwagi:
    bez lampy błyskowej ani statywu). I co mi teraz dane muzeum może zrobić? ;)