  • Data: 2006-11-15 14:07:15
    Temat: Re: Zdjęcia
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > To właściwie istnieje siłą bezwładu i przyzwyczajenia.

    Czyli najwłaściwsze by było zadać pisemnie, z potwierdzeniem odbioru
    dyrekcji muzeum o uzasadnienie pobierania opłat za robienie zdjęć
    aparatem bez flesza i oczywiście z ręki.

    Kiedyś w Muzeum Techniki zgłosiłem, że będę focił na co udzielono mi
    ustnej zgody. Niemniej, nadgorliwa kustoszka w jednej z sal najpierw
    wyskoczyła na mnie, że co ja sobie myślę a na moje zapewnienia, że mam
    pozwolenie (ustne) dzwoniła do dyrekcji. Nie była zadowolona jak się
    okazało, że pstrykać mogę. To jest chyba poprzednia mentalność -
    jednostka niczym wobec instytucji.

    > Powiedzmy: wchodzę, wyjmuję aparat, robię zdjęcie (dla ustalenia uwagi:
    > bez lampy błyskowej ani statywu). I co mi teraz dane muzeum może zrobić? ;)

    Co może? Najpierw dolatuje do ciebie pani kustosz. Olana dzwoni po
    przełożonego. Przylatuje przełożony. Olany dzwoni po ochronę. Przylatuje
    ochrona, siłowo Cię obezwładnia (powiedzmy, że powalisz pierwszego to
    przyleci drugi z trzecim) i dzwoni na policje. Po 5 latach przebojów w
    sądzie zostajesz uniewinniony od zarzutu napaści na panią kustosz i
    próby kradzieży cennych eksponatów. Kustosz wylatuje z roboty razem z
    ochroniarzami a Muzeum płaci ci odszkodowanie.

    Za drugim razem dzieje się to samo :D