  • Data: 2020-11-05 13:37:56
    Temat: Re: Zbiegowisko
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.11.2020 o 14:37, Kviat pisze:

    > A którego fragmentu znowu nie zrozumiałeś?
    > "Pisanie o "spontaniczności" tych spotkań, to ściema."
    > "Nie uzgadniają tego metodą głosowania w marszu."
    > Właśnie tak uzgadniają.
    > Że się powtórzę, skoro za pierwszym razem nie dotarło.

    Idź. Przyjrzyj się. Posłuchaj - nie mieszając się do żadnej z grup.
    Poobserwuj. Wróć i zamelduj, coś się dowiedział. Na temat Warszawy się
    nie wypowiadam. U mnie spokojnie wystarczy zakręcić się koło
    organizatorów i szybko się dowiesz, co na dziś planują. Jak tłum ruszy,
    to nie tak łatwo jest zmieniać kierunek marszu , bo to nie kolumna
    wojskowa.

    Policjantom jest potrzebne do zabezpieczenia wyprzedzenie z 15 minut,
    żeby się dało siły i środki zdyslokować i pozamykać poprzeczne ulice, by
    znowu jakiś zniecierpliwiony kierowca demonstrantki za włosy nie
    wyszarpał. Nic więcej nie potrzeba. Więc nie dramatyzuj.

    > Skup się, nie chodzi o to, czy się da przewidzieć, czy się nie da, tylko
    > czy demonstracje mogą być spontaniczne, czy nie mogą i czy jest to ściema.

    SPontanicznie, to mogą się spotkać ludzie przykładowo pod kościołem
    przed mszą. Ale nie w parku pod określonym drzewem.

    > Nie bredź. Policja ma pilnować żeby sobie do gardeł nie skakali _pomimo_
    > zablokowanego przejścia podczas demonstracji.
    > Na tym polega demonstracja żeby blokować przejście i żeby była
    > uciążliwa, czyli zauważalna.

    Ja tam bez większego wysiłku dostrzegam pieszego z transparentem na
    chodniku i nie musi on w tym celu siedzieć i mnie wk...wiać na pasach.
    Jeśli uważasz, że są za mało dostrzegalni, to niech sobie latarką to
    podświetlą. Mamy okres Hallowen. Będzie wesoło przy okazji. Moim zdaniem
    wkurzanie kierujących jedynie zmniejsza poparcie dla protestujących.

    > Już ci tu ludzie tłumaczyli, że demonstrowanie w lesie nie ma sensu i
    > nadal nie dotarło?

    Sens mają demonstracje tam, gdzie są osoby, przeciwko którym
    demonstrujemy. U nas chodzą pod lokalną siedzibę PiS. To akurat jest na
    deptaku. Potem pochód idzie pod biura posłów tej partii i przeważnie
    kończy się na rynku.

    Jaki sens ma denerwowanie przypadkowego kierowcy? Ale odstoi swoje, albo
    będzie próbował się przebić. Tak, czy siak raczej mało prawdopodobne, by
    wzrosło jego poparcie dla postulatów demonstrantów od tego.

    > Więc policja powinna pacyfikować tych, którzy nerwowo nie wytrzymują.
    > Wjeżdżających samochodem w ludzi, albo tych rzucających się na ludzi z
    > pałkami i gazem.

    A czemu nie tych, co siadają na pasach? Przyjmijmy, że ów kierujący
    demonstrował przeciwko demonstrującym. Powiedzmy, że to jest nowy nurt
    polityczny zmierzający do udrożnienia dróg.

    > Że też dorosłemu człowiekowi trzeba takie rzeczy tłumaczyć... niepojęte...

    No właśnie.

    > Nie bredź.
    > Typowe tłumaczenie prawackiego i religianckiego oszołomstwa: "gdyby nie
    > robiły burdy i nie prowokowały, to by pałą nie dostały".
    >
    > Protest przeciwko opresyjnej władzy to nie jest burda. Blokowanie
    > przejścia dla pieszych to nie burda i nie jest to prowokowanie do tego,
    > żeby ktoś wjeżdżał samochodem w ludzi. Jak kretyn poczuł się
    > sprowokowany do wjechania samochodem w ludzi, to znaczy, że ma coś z
    > głową i powinien jak najszybciej zgłosić się do lekarza po pomoc.

    Może spieszył sie do lekarza właśnie?

    --
    Robert Tomasik