    From: Roman Rumpel <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zastepstwo procesowe
    Date: Sat, 02 Feb 2008 00:55:46 +0100

    diok pisze:
    > Witam,
    >
    > Żona prowadzi działalność gospodarczą. Pozwała dłużnika (klienta).
    > Sprawa będzie się toczyć w postępowaniu uproszczonym upominawczym. Ja
    > jestem zatrudniony u żony na umowę o pracę (mamy rozdzielność
    > majątkową). Czy w razie gdyby sąd wezwał żonę do złożenia wyjaśnień w
    > tej sprawie, będzie mnie mogła upoważnić do reprezentowania jej przed
    > sądem?

    Jako małżonek możesz być pełnomocnikiem procesowym. Jako praconi też
    mozesz być pełnomocnikiem. Wszystkie inne przytoczone przez Ciebie
    okoliczności są bez znaczenia w tym przypadku.

    > Jak to zrobić? Upoważnienie potwierdzone notarialnie? Prokura? Nie mam
    > wykształcenia prawniczego.

    Oświadczenie żony, jako powódki, do protokołu w czasie rozprawy, albo
    pisemne pełnomocnictwo ( w zwykłej formie pisemnej)

    > Czy będę mógł zarządać od żony wynagrodzenia za to zastępstwo procesowe?

    Czemu nie -zawsze możesz poprosić żonę, żeby Ci dała trochę pieniędzy. A
    skoro macie rozdzielność, a Ty jestś pracownikiem to może nawet dać Ci
    premię :)

    > A w razie wygranej, czy żona będzie mogła dochodzić kosztów zastępstwa
    > procesowego od swojego dłużnika?

    Nie

    > Czy jest ustalona wielkość wynagrodzenia za zastępstwo porcesowe,
    > wielkość kosztów jakich można dochodzić od dłużnika?

    Jest określona, ale nie będzie Was dotyczyć

    > Jeden post, wiele pytań...

    Proste odpowiedzi

    > Pozdrawiam serdecznie, diok

    Też pozdrawiam