  • Data: 2023-12-29 23:12:48
    Temat: Re: Zasłyszane w tokfm
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Dec 2023 21:30:16 +0100, RadosławF wrote:

    > Będą inne i to bardzo.

    Ale nie daja prawa rozwiazania Sejmu.
    Mozna by Tuska przed TS postawic ... ale to dopiero w przyszlej
    kadencji:-)

    Tusk ma policje, wojsko, prokuraturę i sądy za sobą, a Duda ma tylko
    długopis :-)

    > Pis naginał prawo a konkurencja w sprawie tvp złamała je bardziej niż pis.

    Złamała, albo i nie. Zrobiłem krótki przegląd ... 30.12.2015
    pis zmienił ustawę
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20160000025

    i zapisał, ze zarzad powołuje minister SP. Co tam było wczesniej, to
    sami odszukajcie, na poczatku bylo ze zarzad powołuje RN, a RN
    powoluje KRRiT i MF.

    To zostało zaskarżone do TK, który uznał 16.12.2016, ze wyłaczenie
    KRRiT z decydowania jest niezgodne z konstytucja.

    Ale w czerwcu 2016 PiS uchwalił ustawe o Radzie Mediow Narodowych,
    gdzie wpisał, ze jest to Rada własciwa do powoływania organow TV,
    radia i PAP.

    Kiedy w ustawie o Radiofonii i Telewizji
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU19930070034

    zmieniono art 27.3 i 28.1e z ministra na RMN - sami sobie poszukajcie.
    Teraz ma adnotacje
    "Uznany za niezgodny z Konstytucją w zakresie, w jakim wyłącza udział
    Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w procedurze powoływania i
    odwoływania członków zarządu [...]"

    Wyrok sie tyczył starego zapisu o MSP, ale pasuje tez do nowego,
    bo RMN to nie KRRiT.
    KRRiT musiała być wtedy w rekach PO, ze PiS tak z nią walczył :-)
    I to jak widac po trupach, byleby tylko zmienic zarzad TVP i reszty
    :-)

    Ustawy o RMN nikt do TK nie zaskarzył, wiec obowiązuje, i mamy niezły
    burdel prawny. RMN obowiązuje, jest własciwa do powoływania organów
    TVP i PR, co jest niezgodne z konstytucja, ale nikt nie zaskarzył,
    wiec TK tego nie orzekł.
    W ustawie o RiT, mamy nowe zapis art 27.3, do ktorego jednak stary
    wyrok TK doskonale pasuje.

    Wyrok terminów nie dawał, wiec 27.3 bodajże po roku stracił moc ...
    ale w starym brzmieniu.

    Sienkiewicz, pomijajac w powołaniu zarządów KRRiT, też jest niezgodny
    z konstytucją, ale skorzystał z innej ustawy, skoro własciwa jest
    niezgodna. A moze zgodna :-)

    Gdzies tam jeszcze ustawy zobowiazywaly ministra do wprowadzenia zmian
    w statutach spółek ... wiec nie wiem - czy olał statuty, czy je
    zmienił.

    Sprzątanie po PiS będzie trwało lata.

    J.