eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł. › Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    From: "Arturro" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Date: Sun, 5 Sep 2010 22:41:22 +0200

    > Jak juz tutaj ktos powiedział słusznie - zasilek pogrzebowy to nie
    > finansowanie wszelkich aspiracji oprawy uroczystości pogrzebowych, ale
    > tylko ich dofinansowanie.

    Rodzina za te pieniądze powinna pochować zmarłego w obrządku katolickim (bo wiodący w
    tym kraju), bez ekscesów.
    Mi na podstawę nie starczyło :(

    > Natomiast do pieniędzy mojej rodziny ani do mojego przyszłego pogrzebu nie
    > masz nic. na pewno moja rodzina nie uważa, że państwo ma sfinansować całość
    > pogrzebu.
    > No i akurat ja mam życzenie, aby moje zwłoki skremowano:
    > http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/12
    1883,kremacja-nie-jest-grzechem.html
    > "Wiele osób decyduje się na spopielenie ciał ze względu na koszty. Cała
    > ceremonia z dzierżawą miejsca na urnę zamknie się w granicach ok. 4,5 tys.
    > zł. Koszt kremacji w Łodzi to 1500 zł. "700 zł kosztuje spopielenie, 300 zł
    > trumna, 300 zł urna, a 200 zł to koszty transportu ciała" - wyjaśnia
    > "Faktowi" Witold Skrzydlewski. Nisza w Krakowie z miejscem na sześć urn,
    > dzierżawiona na 30 lat to koszt 3 tys. zł. A tradycyjny pogrzeb i nagrobek
    > kosztują dużo więcej - od 5 do 8 tys. zł."

    Wybitne pismo i wybitnego człowieka cytujesz:
    http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/277625,necrobusin
    ess-film-ze-skrzydlewskim-ma-szlaban-ale-nie-w,id,t.
    html
    O cenach nie będę dyskutował (w moim mieście są niższe), kremacja mego ojca i pogrzeb
    bez fajerwerków kosztował 6200 + urna 400(były za 300) + ksiądz 600, reszta to nasze
    wymysły(kwiaty). A gdzie nagrobek? Tanio to 1500pln, normalnie 3500, lepszy 6500>
    Ale w moim mieście nie jest zbyt drogo, wiem można taniej ale i dużo drożej i nie
    zawsze zależy to od cen w zakładzie pogrzebowym. Często sam cmentarz generuje duże
    koszty jak w podanym przykładzie (3tys za 30lat) u mnie taniej i wieczyście.