  • Data: 2007-12-10 22:32:34
    Temat: Re: Zasady umieszczania znakow firmowych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10.12.2007 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał/a:
    > No tak. Ale w drugą stronę: Oni nie wiedzą, a w moim programie pokazuję
    > ludzi ubranych w takie rzeczy. W końcu nie muszę ich pokazywać w dobrym
    > świetle, mój scenariusz załóżmy jest inny. W takim razie producent może się
    > obawiać, że marka będzie miała zły wizerunek. Czy więc można bez zgody
    > pokazywać? Z drugiej strony, nie da się niczego nakręcić, bez pokazywania
    > różnych prodkuktów, marek itp, choćby sklepy, samochody, ubrania itd...

    Podejrzewam, że to "domyślne" pole eksploatacji na którym można coś uzywać
    (licencja na "normalne" korzystanie) w przypadku nabycia egzemplarza
    utworu. Ubrania itp. kupuje sie zwykle (w kontekscie utworu) z myślą aby
    pokazać się w nich ludziom tak jak płytę CD aby jej posłuchać.

    Co do wyjściowego pytania w kontekscie PA to jedyne "obejście" jaki mi
    przychodzi do głowy to art 33 u.1 i 33(3) ale oba będą tu w moim odczuciu
    naciagane.

    --
    Marcin